۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۴۴

انقلاب به زبان ساده - ۱۲

پادکست: فرزندان امام خمینی(ره) در پاکستان

پادکست: فرزندان امام خمینی(ره) در پاکستان

در مجموعه پادکست‌های «انقلاب به زبان ساده» از رویدادها و آدم‌های جریان‌ساز سال‌های انقلاب صحبت می‌کنیم. امروز به سراغ یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی رفته‌ایم.

مجله مهر: «این بانگ آزادی است، کز خاوران خیزد؛ فریاد انسان‌هاست کز نای جان خیزد؛ اعلام طوفان‌هاست کز هر کران خیزد... آتشفشان قهر ملت‌های در بند است... حبل‌المتین توده‌های آرزومند است...» 

انقلاب اسلامی ایران، تنها به مرز جغرافیایی خودمان محدود نشده است و تاثیر آن در بسیاری از کشورهای و ملت‌های دیگر نیز مشهود است.

امروز و در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، به جرئت میتوان گفت که تفکر انقلابی مردم ایران در بسیاری از ملت‌های دیگر نیز ریشه دوانده و باعث رویش‌هایی انقلابی در آنها نیز شده است. دکتر راشد عباس نقوی، فعال فرهنگی اهل پاکستان است؛ دکترای ادبیات فارسی خود را در دانشگاه تهران گرفته و یکی از همین رویش‌هاست. به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، در این پادکست رادیومهر با او گفتگو کرده‌ایم.

دکتر راشد نقوی می‌گوید که «شخصیت امام‌خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای را شخصیتی ایرانی نمی‌دانیم؛ بلکه آنها را شخصیتی جهانی می‌دانیم.» او مردم پاکستان را علاقمند انقلاب ایران می‌داند و می‌گوید که حتی جامعه اهل‌سنت پاکستان نیز به ایران عشق می‌ورزند و برای این حرف خود نیز، مراسم پرشور و تاریخی استقبال از آیت‌الله خامنه‌ای را مثال می‌آورد؛ جایی که میلیون‌ها پاکستانی -اعم از شیعه و سنی- از رئیس جمهور وقت ایران استقبال کردند.

کد خبر 4537187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • DE ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      1 1
      بسیار زیبا بود. امریکا دق کند بمیرد!