۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱

وزیر راه و شهرسازی در جمع مردم کمیجان؛

ارمغان انقلاب اسلامی برای کشور استقلال در اداره امور بود

ارمغان انقلاب اسلامی برای کشور استقلال در اداره امور بود

کمیجان- وزیر راه و شهرسازی گفت: ارمغان انقلاب اسلامی برای کشور استقلال در اداره امور بود، چرا که تا پیش از انقلاب، سفارتخانه های ابرقدرت ها برای امور کشورمان تصمیم گیری می کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی بعد از ظهر پنجشنبه در مسجد جامع شهر کمیجان در جمع مردم این شهر اظهار داشت: بایستی شاکر باشیم که در عصر انقلاب اسلامی زندگی می کنیم؛ همانطور که در تاریخ مطالعه کرده ایم، قبل از انقلاب، سفارتخانه های ابرقدرت ها برای ملت ایران تصمیم می گرفتند و سرنوشت کشور دست ملت نبود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امام راحل ما را از سلطه استکبار نجات داد و ما امروز چهلمین سالروز انقلاب را جشن گرفته ایم، در حالی که دشمن که نتوانست در هشت سال جنگ تحمیلی ما را شکست دهد، امروز جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است.

وی بیان کرد: دشمن از این مساله غافل است که مردم ایران برای اهداف اقتصادی انقلاب نکرده اند که امروز به خاطر مسائل اقتصادی تحت فشار قرار بگیرند. انقلاب اسلامی برای اعتلای کلمه حق، آبادانی سرزمین و عزت ملت انجام گرفت.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان ساخت: در این چهل سال ما فراز و فرودهای زیادی داشتیم اما خود برای کشور تصمیم گرفتیم و قانون تعیین کردیم و کسی از خارج برای ما تصمیم نمی گرفت.

اسلامی تصریح کرد: امروز حتی کشورهایی که در شورای امنیت سازمان ملل دارای حق وتو هستند، می بینیم که سفارتخانه های آمریکا در مساله جنگ اقتصادی علیه ایران در مراودات این کشورها با ایران دخالت می کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت مصمم است که در حوزه معیشت مردم، شرایط را بهبود ببخشد و دستگاه های نظارتی نیز در این رابطه به طور جدی وضعیت را رصد کنند تا از تخلفاتی همچون احتکار و... در این زمینه جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: در راستای تحقق گشایش اقتصادی برای بهبود کیفیت معیشت و زندگی مردم، دولت و مجلس زمان زیادی به منظور تصمیم گیری و برنامه ریزی برای اشتغال و تولید صرف کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: تخصیص منابع مالی از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی و فراگیر نیز موجب شده که بتوان بخشی از مشکل اشتغال را رفع کرد و استان مرکزی در زمینه جذب اعتبار اشتغال فراگیر و روستایی عملکرد مطلوبی داشته است.

اسلامی ابراز داشت: کارگروهی ویژه استان مرکزی در رابطه با حوزه راهسازی تشکیل شده که رفع مشکلات و مسائل این بخش در استان مرکزی را دنبال می کند تا در تمام نقاط به طور متوازن و عادلانه بتوان شرایط برخورداری از پروژه های راهسازی را برقرار کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این راستا آن دسته از پروژه های راهسازی که از تصادفات و تلفات پیشگیری می کنند، در اولویت انجام و تکمیل قرار دارند.

وی بیان کرد: امروز در هم اندیشی با مسئولان استان و نمایندگان مقرر شد مسیر کمیجان-میلاجرد-ساروق بهسازی و نقاط حادثه خیز این مسیر اصلاح شود که این پروژه سال آینده انجام خواهد شد تا در پایان این دولت شهرستان کمیجان دیگر مسیر نامناسب و خطرخیز نداشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان ساخت: در رابطه با حریم راه ها نیز در جاده های روستایی و شهری تفاوت وجود دارد و به طرح مصوب هر محدوده مربوط می شود که در اختیار استانداری و فرمانداری آن منطقه است و اداره کل راه نیز در این زمینه وظیفه خود را به انجام می رساند.

اسلامی تصریح کرد: در رابطه با احداث مرکز فرهنگی کمیجان نیز می طلبد که با پیگیری فرمانداری هر چه سریعتر این مرکز فرهنگی راه اندازی شود و همچنین بایستی زمینه جذب سرمایه گذار در این منطقه فراهم شود تا ایجاد اشتغال کند.

کد خبر 4548671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha