۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۱۶

رئیس کمیسیون امور اقتصادی شورای شهر اصفهان خبر داد:

اصفهان شرایط نگران کننده‌ای را در حوزه آلودگی هوا طی می‌کند

اصفهان شرایط نگران کننده‌ای را در حوزه آلودگی هوا طی می‌کند

اصفهان- رئیس کمیسیون امور اقتصادی شورای شهر اصفهان گفت: اصفهان شرایط نگران کننده‌ای را در حوزه آلودگی هوا طی می کند به طوری که در دی ماه آلوده‌ترین روزهای سال را با شاخص ۱۵۲ و ۱۸۱ طی کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ نصیر ملت ظهر یکشنبه درجلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: بخش زیادی از آلودگی هوای اصفهان از فعالیت صنایع مختلف در استان ناشی می شود که یک تهدید بزرگ برای اصفهان است.

وی بیان داشت: شاخص آلودگی هوای اصفهان در برخی اوقات به ۲۰۰  نیز رسیده است و این در حالی است که هیچ گاه چنین وضعیتی را برای تهران با وجود جمعیت بالا و ترافیک سنگین نداشتیم.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خشکسالی و نبود منابع آبی عامل نگران کننده دیگری است که علاوه بر تاثیر منفی که بر زیبایی اصفهان دارد کشاورزان را نیز با مشکلات جدی مواجه کرده است، ادامه داد: کثرت فعالیت های انسانی و صنعتی و ورود پساب‌های حاصل از صنعت در حوضه آبخیز تالاب گاوخونی در گذشته و افزایش فرسایش و تولید رسوبات حاوی آلاینده‌های کشاورزی، دلیل مهم ورود فلزات سنگین به تالاب گاو خونی و در نهایت آلودگی این تالاب است.

وی گفت: عدم احیای تالاب و خشک شدن کامل آن می تواند در آینده ای نزدیک آن را به منبع اصلی تولید ریزگردهای آلوده به فلزات سنگین تبدیل  کند و باتوجه به میزان بالای ریزگردها، غلظت فلزات سنگین در آنها دو تا سه برابر می‌شود.

اصفهان با سونامی نمک کلروسدیم مواجه است

ملت اضافه کرد: اصفهان امروز بیش از گذشته با خطر سونامی نمک از نوع کلرید سدیم مواجه است که این مسئله باعث نابودی اراضی کشاورزی و از بین رفتن بالغ بر 100 هزار هکتار دشت‌های حاصلخیز درجه یک زاینده رود و نهایتاً پیشروی کویر می شود.

ملت گفت: توسعه صنعتی دیگر گزینه مناسبی برای شهر اصفهان نیست و این شهر باید بر پایه فعالسازی و استفاده از ظرفیت های ارزشمندی نظیر اقتصاد گردشگری، اقتصاد فرهنگ و هنر، اقتصاد دانش بنیان به سوی توسعه فراصنعتی پیش رود.

وی با بیان اینکه سهم کشور ما در صادرات صنایع دستی در دنیا یک درصد و معادل ۳۰۰ میلیون دلار است، اضافه کرد: صنایع دستی می تواند ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا و ارزآوری، اشتغال زایی، جذب گردشگری خارجی و در نهایت معرفی فرهنگ اصیل خود به جهانیان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: سال ۲۰۲۰ باید سال نمادین برای اجرا و بهره برداری از انواع پروژه های گردشگری باشد به طوری که شاهد ایجاد تحولی در حوزه گردشگری اصفهان باشیم.

کد خبر 4551286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha