۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۳۰

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

تخلیه روستاهای گمیشان/ ۱۲ روستای آق قلا درگیر سیل هستند

تخلیه روستاهای گمیشان/ ۱۲ روستای آق قلا درگیر سیل هستند

گرگان- مدیر کل مدیریت بحران گلستان با بیان این که روستاهای مجاور رودخانه در گمیشان تخلیه شدند، گفت: حدود ۱۲ روستای آق قلا و خود شهر دچار سیل و سیلاب شدند که بخش اعظمی از آن تخلیه کردند.

مجتبی جمالی با بیان اینکه سامانه بارشی باعث آبگرفتگی تمام شهرهای گلستان شد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرهای گنبدکاووس، آق قلا، گمیشان و بندرترکمن درگیر سیل بودند.

جمالی ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۲ روستای آق قلا و خود شهر دچار سیل و سیلاب شدند که بخش اعظمی از آن تخلیه کردند و تعداد اندکی باقی مانده و تلاش می کنیم که بقیه هم تخلیه کنند و در مراکز اسکان موقت ساکن شوند.

مجتبی جمالی افزود: ارتفاع سیلاب در مناطق مختلف متفاوت است و شهر به مفهوم کامل دچار سیل گرفتگی است. جلسه مدیریت بحران در آق قلا تشکیل و تقسیم کار صورت گرفت تا کمک های تغذیه ای، آب، پتو و غیره صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه های مختلف اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: الان برنامه ریزی بر این محور می چرخد که فرآیند رسیدن این کمک ها تسریع شود.

جمالی گفت: مشکلاتی برای مردم حادث شده و آنها هم حق دارند و با این شرایط جوی امیدواریم که در اسرع وقت این مشکلات رفع شود.

تخلیه روستاهای گمیشان

وی در خصوص سیلاب گمیشان گفت: اکنون شرایط سیل در گمیشان مانند آق قلا نیست و امیدواریم که مانند آن نشود اما پیش بینی این بود که سیلاب عصر به گمیشان برسد که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده اما مسئولان در آماده باش هستند و دستور برای تخلیه صادر شده است و بخش قابل ملاحظه ای از ساکنان مجاور رودخانه تخلیه کردند.

جمالی ادامه داد: در گمیشان هم حدود ۶ روستای گلستان در معرض آسیب سیل هستند ولی اگر مانند حجم موجود آق قلا باشد امکان تغییر آمار هم وجود دارد.

وی در خصوص گنبدکاووس بیان کرد: شرایط این شهر به ثبات رسیده و با مدیریتی که صورت گرفت شرایط رو به بهبود است و حتی اعلام آمادگی کردند که در به آق قلا و گمیشان هم کمک کنند.

جمالی گفت: امکان برآورد خسارت سیل اکنون وجود ندارد زیرا برآوردهای روزهای مختلف متفاوت است و دستگاه های مختلف مشغول خدمات دهی هستند.

کد خبر 4573832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha