۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۳۲

سمپوزیوم تازه‌های نقشه برداری مغز ایران برگزار می‌شود

سمپوزیوم تازه‌های نقشه برداری مغز ایران برگزار می‌شود

سومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه برداری مغز ایران با هدف تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی و تخصصی در حوزه نقشه برداری مغز، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سمپوزیوم تازه‌های نقشه برداری مغز ایران توسط آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و با حمایت مجموعه‌ای از نهادها و مراکز تخصصی و علمی و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به مدت دو روز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

در این سمپوزیوم پنل‌های تخصصی کاربردهای کلینیکی و تحقیقاتی تحریک مغزی، کاربردهای کلینیکی و تحقیقاتی سیگنال‌های مغزی، و کاربرد نقشه برداری مغز در طرح‌ریزی پیش از جراحی و نیز نشست‌های تخصصی با انجمن‌های علمی و پزشکی و پژوهشگران و فناوران نقشه برداری مغز برگزار خواهد شد و یازده تن از اساتید داخلی و خارجی در این گردهمایی دیدگاه‌ها و یافته‌های تخصصی و علمی خود در حوزه دانش نقشه برداری مغز را بیان می‌کنند.

علم «نقشه برداری مغز» و کاربرد آن در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی، روانپزشکی، روانشناسی، علوم اعصاب، علوم شناختی در سال‌های اخیر با استقبال گسترده پژوهشگران و دانشمندان حوزه‌های گوناگون روبرو شده و سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی نیز در این حوزه در کشورهای مختلف در حال انجام است.

همزمان با سومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه برداری مغز ایران، دومین جشنواره پژوهش و فناوری نقشه برداری مغز نیز با هدف معرفی پژوهشگر برتر و حمایت از فناوری‌ها در حوزه نقشه برداری مغز نیز برگزار و نمایشگاهی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان حوزه‌ی نقشه برداری مغز نیز دایر می‌شود.

دکتر محمدرضا آی رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و سومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه برداری مغز ایران بیان کرد: این رویداد با هدف ایجاد همگرایی هرچه بیشتر و ارتقا سطح آگاهی پژوهشگران و محققان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی به ویژه نقشه برداری مغز، با حضور متخصصان این حوزه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این سومین رویداد مهم در حوزه نقشه برداری مغز تلاش می‌شود نیازهای پژوهشی و پتانسیل‌های موجود در کشور به اساتید، دانشجویان و محققان معرفی و زمینه بهره‌برداری هرچه بهتر از این امکانات فراهم شود.

کد خبر 4592814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha