ویژگی حکومت عدل الهی از منظر قرآن کریم

حجت الاسلام اسدی گفت: همانطورکه در دعای عهد و آیاتی از قرآن کریم اشاره شده، زمانی عدل گسترده الهی در جهان محقق خواهد شد که ظلم و جور به شکل جهانی گسترش پیدا کرده باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «قافیه باران» ویژه نیمه شعبان پیرامون موضوع امام زمان (عج)؛ حافظ و پناه شیعیان و ایران و با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اسدی کارشناس مذهبی و همچنین ارتباط تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحمن غیاث مدرس حوزه و دانشگاه از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام اسدی، با اشاره به آیه ۱۰۵ سوره مبارکه انبیا در رابطه با حکومت جهانی مهدوی گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: "ما بعد از تورات در زبور نیز به این موضوع اشاره کردیم که قطعاً زمین و گنجینه‌ها و مخازن و معادن و قدرت آن در اختیار بندگان صالح خداوند قرار می‌گیرد".

این کارشناس مذهبی در توضیح این مطلب افزود: همانطورکه در دعای عهد و آیاتی از قرآن کریم اشاره شده، زمانی عدل گسترده الهی در جهان محقق خواهد شد که ظلم و جور به شکل جهانی گسترش پیدا کرده باشد. یعنی در مقابل گسترش جهانی ظلم یک عدل جهانی گسترده خواهد شد و آیه مذکور این مژده را به ما می‌دهد.

وی همچنین به آیه ۳۳ سوره توبه از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید: " او کسی است که فرستاده اش را برای هدایت و دین حق فرستاد تا بر تمام دین‌های عالم چیره شود." سوالی که مطرح است اینکه آیا الان اسلام بر همه دین‌ها چیره شده که پاسخ منفی است. اما بر اساس این آیه شریفه قطعاً روزی می‌رسد که همه مردم دنیا تابع این دین خواهند شد.

حجت الاسلام اسدی در ادامه ویژه برنامه قافیه باران از شبکه رادیویی گفت و گو، عنوان کرد: از بررسی این دو آیه متوجه می شویم خداوند به ما وعده یک حکومت الهی را داده که در آن بسط قسط و عدل صورت خواهد گرفت البته تحقق این امر به یارانی جوان، جهادگر، عالم، جوانمرد و با شجاعت نیاز دارد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به یاران حضرت در زمان ظهور از منظر روایات دینی یادآور شد: در روایات تعابیر مختلفی درباره یاران حضرت وجود دارد و به شهرهایی چون قم، طالقان، اهل مشرق و اهل خراسان اشاره شده است که منظور از همه این شهرها، مردم ایران زمین است و منظور از آن‌ها منطقه خاصی نیست زیرا مثلاً در روایات به ایران، قم و یا طالقان هم می‌گفتند.

همچنین در ادامه این ویژه برنامه رادیویی، حجت الاسلام غیاث مدرس حوزه و دانشگاه بیان داشت: امتیاز شخصیت حضرت علی اکبر (ع) در عمل و گفتار ایشان جلب نظر می‌کند و آن پاسداری از حق است.

وی افزود: مبنای حرکت حضرت علی اکبر (ع) در زندگی حق است. آن زمانی که اباعبدالله (ع) به مسئله شهادت اشاره کردند حضرت علی اکبر (ع) نترسیدند و وقتی از حق بودن مسیر خود مطمئن شدند به پدر خود گفتند که سر سوزنی از مرگ در راه حق نمی‌ترسم.

حجت الاسلام غیاث در مصاحبه با رادیو گفت و گو، مطرح کرد: کسانی می‌توانند با حضرت علی اکبر (ع) هماهنگ باشند که حداقل به چیستی وجود خود توجه داشته باشند. حضرت علی اکبر (ع) راهی را انتخاب کردند که نهایت آن بندگی خداوند است لذا مهمترین مسئله در نزد ایشان مسئله حق بود.

کد خبر 4594517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =