۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۵۵

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

۴۰۰ هزار نفر از آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن بهره‌مند شدند

۴۰۰ هزار نفر از آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن بهره‌مند شدند

سمنان - رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه یکی از رسالت‌های این نهاد اشاعه فعالیت‌های قرآنی است، گفت: ۴۰۰ هزار نفر در آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن شرکت کردند.

مهدی قره شیخلو در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه چند مأموریت اصلی برای دارالقرآن الکریم وجود دارد که یکی از مهمترین آنها اشاعه آموزش‌های قرآنی در سطح کشور است که در دو سطح عمومی و تخصصی تقسیم می‌شود، ابراز کرد: سازمان دارالقرآن همچنین سالانه سهمیه‌ای را به استان‌ها می‌دهد تا از طریق تشکل‌های قرآنی دوره‌های تخصصی و عمومی به مردم ارائه شود لذا طی سال ۹۷ حدود ۴۰۰ هزار نفر در کل کشور در برنامه‌های آموزشی ما شرکت کردند.

وی با بیان اینکه سازمان دارالقرآن الکریم همچنین در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت‌هایی مانند اعتکاف و سایر مناسبت‌های دینی، برنامه‌های قرآنی را در سطح کشور اجرا کند، افزود: مجری غالب برنامه‌های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم همین خانه‌های قرآنی و مؤسسات مردمی هستند که بخشی از هزینه‌های آن توسط سازمان تأمین می‌شود.

برگزاری آزمون اعطای مدرک به حفاظ

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم دیگر اقدام این نهاد را اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم بیان کرد و افزود: این نهاد هر ساله و به مدت ۱۴ سال اقدام به برگزاری آزمون اعطای مدرک حفظ قرآن کریم کرده که این آزمون‌ها با استقبال خوب مردم نیز روبرو بوده است.

قره شیخلو با بیان اینکه آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآنی امسال با حضور ۹ هزار حافظ قرآنی در ۸۰ نقطه کشور برگزار می‌شود، ابراز داشت: این آزمون هفته آینده با حضور حفاظ قرآن برگزار و ممتحان برگزیده موفق به دریافت مدرک می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کنار این برنامه تخصصی ویژه حفاظ، سازمان تبلیغات اسلامی آزمون دیگری را نیز برای مردم برگزار می‌کند، افزود: دیگر اقدامی که سازمان دارالقرآن الکریم در این راستا دنبال می‌کند، برگزاری آزمون‌های حفظ عمومی قرآن کریم است که یعنی مردم با هر سطح و شرایطی می‌توانند حضور یابند که در آن فقط حفظ اهمیت پیدا می‌کند و دیگر برعکس آزمون‌های تخصصی موضوع صوت و لحن و … ملاک نخواهد بود که امیدواریم در شش ماهه دوم سال جاری شاهد اجرای آن در سطح کشور باشیم.

برگزاری آزمون عمومی حفظ

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه آزمون حفظ عمومی با حضور آحاد مردم برای اولین بار در سال جاری برگزار می‌شود، ابراز کرد: این آزمون در ۱۰ زیر گروه مختلف طراحی شده و علاقمندان برای حضور در آن می‌توانند به سامانه دارالقرآن الکریم و یا مؤسسات قرآنی سراسر کشور مراجعه کرده و از شرایط آن آگاه شوند که امیدواریم این حرکت جدید به توسعه حفظ قرآن کریم در سطح کشور مؤثر واقع شود.

قره شیخلو دیگر برنامه‌های سازمان دارالقرآن الکریم را فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی دانست و گفت: برگزاری همایش‌ها، محافل، جشنواره‌ها، طرح‌هایی مانند با قرآن در رمضان و طرح‌هایی از این دست که به نوعی قرآن را به میان مردم می‌برد که دیگر رسالت سازمان دارالقرآن الکریم در ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته طرح با قرآن در رمضان هم در یک هزار نقطه از سراسر کشور برگزار شد، افزود: این طرح خوشبختانه به واسطه سابقه‌ای که دارد، برای مردم شناخته شده و امیدواریم هفته آینده شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این طرح بزرگ قرآنی در سطح کشور باشیم.

نظارت بر چاپ قرآن

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم همچنین نظارت بر حوزه چاپ و نشر قرآن کریم را دیگر رسالت سازمان تبلیغات اسلامی دانست و ابراز کرد: تمام مجوزهایی که در سطح کشور قرار است به چاپ برساند از سوی این نهاد تائید می‌شود که در این راستا طی سال گذشته یک میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه قرآن در سطح کشور به چاپ رسید که البته گرانی کاغذ و مسائل آن سبب شده تا نشر قرآن نیز کاهش یابد لذا امیدواریم مسئولان فکری برای رفع این معضل کنند.

قره شیخلو راهبری تشکل‌های قرآنی مردمی را از دیگر رسالت‌های سازمان دارالقرآن الکریم دانست و ابراز داشت: هم اکنون نزدیک به ۹ هزار تشکل قرآنی در کشور وجود دارد که بخشی از آن‌ها مؤسسات قرآنی هستند و بخشی دیگر خانه‌های قرآنی شهری و روستایی که شبکه بزرگی را در سطح کشور شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه دیگر محور اقدامات سازمان دارالقرآن الکریم بخش پژوهش و تولیدات است، ابراز کرد: به طور تجمیعی باید گفت سازمان دارالقرآن الکریم کشور بالغ بر ۴۰ عنوان برنامه بزرگ در طول سال در این شش محور رسالت‌های خود با همراهی استان‌ها به اجرا می‌رساند.

کد خبر 4605900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha