۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۳۷

رئیس کمییون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی: 

مجلس آماده اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر تولید است

مجلس آماده اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر تولید است

قزوین- رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت اعلام موانع تولید از سوی بخش خصوصی آماده اصلاح قوانین و مقررات برای تسهیل در امور تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه صادرات غیر نفتی استان قزوین ظهر پنجشنبه با حضور محمدرضا مودودی رئیس سازمان تجارت ایران، زاهدی استاندار، داوود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان و مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان و تعدادی از صنعتگران و تولیدکنندگان در استانداری قزوین برگزار شد.

داوود محمدی در این جلسه گفت: اگر بخش خصوصی با مقررات زائد و قوانین قدیمی روبروست که دست و پاش را بسته آنها را به نمایندگان منعکس کند تا برای اصلاح آنها اقدام کنیم.

وی بیان کرد: مجلس آمادگی دارد در حد اختیارات خود و یا در صورت لزوم از اختیارات تفویض شده به رئیس قوه مقننه نسبت به بازنگری و اصلاح قوانین تجارت اقدام مناسب را انجام دهد.

ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه ضروری است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه وزارت خارجه بیشتر بر روی مسائل سیاسی متمرکز شده و به امور اقتصادی توجه ندارد در حالی که باید معاونت اقتصادی ایجاد شود و بتواند ظرفیت‌های اقتصادی را در سایر کشورها شناسایی و فعال کند.

وی بیان کرد: در استان قزوین با راه اندازی دفتر وزارت خارجه ظرفیت خوبی ایجاد شده که می‌توانیم ظرفیت‌های صادراتی خود را به سایر بازارهای هدف معرفی کنیم تا به توسعه صادرات منجر شود.

محمدی اظهار داشت: در بازدید از صنایع معمولاً تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و ارز صادراتی گلایه دارند و به نظر می‌رسد در بسیاری از تصمیماتی که برای بخش خصوص می‌گیریم پشتوانه کارشناسی نیست لذا باید از ایده و نظر صنعتگران در رفع موانع استفاده کنیم تا کارها تسهیل شود.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برخی دستورالعمل‌ها گلوی تولیدکننده را گرفته و مشکل ساز شده است که باید از دیدگاه‌های کارشناسی بخش خصوصی استفاده کنیم تا موانع برطرف شود..
 

کد خبر 4606553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha