۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان

طرح جامع فناوری اطلاعات در شهرداری همدان تدوین می شود

طرح جامع فناوری اطلاعات در شهرداری همدان تدوین می شود

همدان - رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان بااشاره به تلاش برای محقق کردن شهرداری الکترونیک گفت: طرح جامع فناوری اطلاعات در شهرداری همدان تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عسکری ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت شهرداری باید از امکانات علمی بهره بگیرد، اظهار داشت: بیش از ۱۴ سال از تولد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان می‌گذرد اما رشد این سازمان بیش از چند سال نیست.

وی بابیان اینکه شهرداری همدان با نزدیک به یک هزار خدمت در بین دستگاه‌های اجرایی از جایگاه ویژه ای در ارائه خدمات به شهروندان برخوردار است، به پروژه‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های شورای شهر استقرار نرم‌افزارهای جامع شهرسازی، بودجه اعتبارات، مالی و حسابداری، کنترل پروژه عمرانی، جامع آماری و سفارشی‌سازی پورتال جامع شهرداری، خرید خدمات مشاوره در مشارکت شبکه فیبر نوری، ایجاد مرکز داده پشتیبان، استقرار سامانه ۱۳۷، اتوماسیون مکاتبات، نرم‌افزار حقوقی، پورتال شورای شهر، نرم‌افزار اتوماسیون مصوبات شورا، توسعه شبکه فیبر نوری و تهیه طرح جامع فناوری اطلاعات در دستور سازمان قرار گرفت.

عسکری خاطرنشان کرد: نرم افزار جامع شهرسازی سامانه یکپارچه ای است که تمامی فرآیندهای مرتبط در حوزه شهرسازی و درآمد مجموعه شهرداری همدان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به پروژه سامانه ۱۳۷ بیان کرد: نبود فرآیند مناسب و ساده برای ارتباط شهروندان با شهرداری، عدم اطلاع از میزان رضایت شهروندان و نبود سازو کار مناسب برای جلب مشارکت شهروندان در امور شهرداری همدان سبب شد تا نرم افزار ۱۳۷ برای مجموعه شهرداری همدان تهیه و استقرار یابد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان عنوان کرد: همچنین نرم افزار اتوماسیون مکاتبات یکی دیگر از پروژه‌هایی است که مراحل مطالعه و انتخاب سازمان مذکور از ابتدای سال ۹۷ شروع شد.

عسکری در خصوص تهیه طرح جامع فناوری اطلاعات ضمن اشاره مجدد به خدمات شهرداری و وظایف تکلیفی طبق اسناد و بخش نامه‌های موجود در حوزه شهرداری گفت: در تلاش هستیم با همکاری مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان و بهره گیری از مشاورین دانشگاهی در رسیدن به شهرداری الکترونیک، سند طرح جامع فناوری اطلاعات را تهیه کنیم.

وی افزود: در این خصوص مکاتباتی با مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی انجام شده و در حال مقدمات تهیه طرح مذکور هستیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بیان کرد: در حوزه درون سازمانی و در راستای تسهیل انجام امور برای شهروندان و شفافیت در کارها و برنامه‌ها به سمت الکترونیکی شدن گام برداشته‌ایم.

وی گفت: با توجه به گذشت بیش از یک دهه از ایجاد سازمان فناوری اطلاعات و با رویکرد قبلی مدیریت شهری و فضای حاکم سازمان باید اعلام کرد اهدافی چون شهرداری الکترونیک در دهه گذشته محقق نشده است.

کد خبر 4622832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha