۲۸ اسفند ۱۳۸۵، ۱۱:۱۰

در ادامه تظاهرات گسترده بر ضد سیاستهای جنگ طلبانه بوش اعلام شد؛

تاکید مردم نیویورک بر ضرورت پایان اشغالگری آمریکا در عراق

تاکید مردم نیویورک بر ضرورت پایان اشغالگری آمریکا در عراق

در ادامه تظاهرات گسترده بر ضد سیاستهای جنگ طلبانه جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا در آستانه چهارمین سالگرد حمله به عراق، هزاران تن در نیویورک، خواستار خروج فوری نظامیان آمریکایی از عراق و پایان اشغال این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس آمار دست اندرکاران این تظاهرات( متحدان برای صلح وعدالت) بین 25 تا 30 هزار نفر از جمله دانشجویان و سربازانی که در جنگ ویتنام شرکت کرده بودند؛ شب گذشته در تظاهرات ضد جنگ شعارهایی همچون " نظامیان فورا از عراق خارج شوند"، " بوش را پرتاب کنید نه بمبها را" ، سر می دادند.

در این تظاهرات که هنرمندان هم شرکت کرده بودند؛ تیم روبینز از بازیگران سینما که در مقدمه تظاهرکنندگان حرکت می کرد؛ تصریح کرد : این ( تظاهرات) جنبش چپگرای ناآشنا نیست، بلکه صدای مردم است ؛ آمریکایی ها خواهان توقف جنگ هستند؛ بنابراین کی آنها( مقامهای آمریکایی) به این درخواست گوش می کنند.

تظاهرکنندگان از مقابل دفاتر سناتورهای دموکرات در ایالت نیویورک شامل هیلاری کلینتون و چارلز شومر در مانهاتن عبور کردند.

لیسلای کلسون یکی از مسئولان " گروه متحدان برای صلح و عدالت" گفت : می خواهیم به نمایندگانمان در کنگره بگوییم که در برابر بوش بایستند.

وی افزود : اگر رئیس جمهور با اقدامات ( دموکراتها بر ضد جنگ ) مخالف است و به استفاده از وتو بر ضد قوانینی که جدول زمان بندی را برای عقب نشینی نظامیان پیشنهاد می کند، تهدید می کند، کنگره باید از اختیارات قانونی خود استفاده کند و وارد عمل شود.

وی خاطرنشان کرد : نظامیان باید همین حالا برگردند، این جنگ افروزی و اشغالگری باید همین اکنون متوقف شود.

کد خبر 462499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha