۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۵

شورای فرانسوی آیین اسلام، اساسنامه خود را تغییر داد

شورای فرانسوی آیین اسلام، اساسنامه خود را تغییر داد

شورای فرانسوی آیین اسلام (CFCM) که به عنوان نهاد رسمی نمایندگی جامعه اسلامی در این کشور معرفی می شود هفتم آوریل با اعمال اصلاحاتی در ساختار خود اساسنامه جدیدی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، به نوشته روزنامه لاکروآ شورای فرانسوی آئین اسلام (CFCM) بیش از یک سال و نیم روی موضوعات مختلف این إصلاحات کار کرده بود. احمد اوغراث، رئیس این شورا ضمن تبریک از تصویب این إصلاحات گفت: این اصلاحات ساختاری که با آرای اکثریت افراد تصویب شد، معرف چرخشی مهم در حیات این شورا می‌باشد و به این نهاد امکان می‌دهد تا مشروعیت خود را در بین فرانسویان تقویت نماید. بخشی از این اصلاحات با هدف ترغیب پیوستن مساجد بیش‌تر به این شورا می‌باشد. در حال حاضر در فرانسه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مسجد وجود دارد که بیش از نیمی از آن‌ها به این شورا پیوسته اند.

به گفته مخالفان این اصلاحات جزئی که در آستانه برگزاری انتخابات شورای در پاییز امسال صورت می‌گیرد، تأثیر چندانی در بهبود کار این شورا ندارد. به گفته این افراد، شورای مذهبی که در سال ۲۰۱۶ در این نهاد برای دادن آرای دینی در موضوعات مختلف ایجاد گردید تا به امروز حتی یک نظر دینی در موضوعات مختلف صادر نکرده است. یا انجمن مالی که برای حمایت از شورا ایجاد گردیده نتوانسته است منابع مورد نیاز این شورا را تأمین نماید.

روزنامه لاکروآ در ادامه اضافه می‌کند این در حالی است که مقامات رسمی فرانسه خواستار گسترده شدن دامنه حضور جریان‌های مختلف اسلامی در این نهاد می‌باشند. به طور مثال در سال ۲۰۱۷ امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در مراسم افطاری که این شورا ترتیب داده بود، اعلام کرد که این شورا باید در بعد نمایندگی فراگیرتر گردد و بتواند به انتقادات و انتظارات فعالان در میدان پاسخ دهد. به نوشته این روزنامه قرار است در پاییز امسال ریاست ادواری شورای فرانسوی آئین اسلام به "دلیل بوبکر"، مدیر ۷۸ ساله مسجد پاریس رسد. وی پیش تر دو بار دیگر ریاست این شورا را در دست داشته است.

کد خبر 4628699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha