۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمدعنوان کرد:

رتبه نخست استان درتصادف عابرپیاده/ضرورت رفع نقاط حادثه خیز

رتبه نخست استان درتصادف عابرپیاده/ضرورت رفع نقاط حادثه خیز

یاسوج- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه وبویراحمد رتبه نخست کشوری تصادف عابران پیاده در سطح معابر را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عزیز فیلی در نشست شورای ترافیک استان افزود: بیش ترین آمار تصادفات در استان مربوط به ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها است.

وی بیان داشت: با توجه به روند فزاینده تقاطع های غیر همسطح و نا ایمن انتظار می رود مسئولان متولی نسبت به رفع این نقاط حادثه خیز و ساماندهی این مسیرها اقدام کنند.

فیلی تصریح کرد: شهرداری های استان باید با اجرای برنامه های فرهنگی، فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را در شهرهای استان نهادینه کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در پنج شهریور ماه ۹۸ برگزار خواهد شد، انتظار می رود دستگاههای اجرایی متولی، گزارش جامعی از تمامی آسیبهای اجتماعی که براثر ترافیک ایجاد می شود و پیشنهادات و مشکلات مربوط به حوزه ترافیک را در قالب یک پاورپوینت و در سه موضوع عابران پیاده، موتور سیکلت و اقدامات ایمن سازی در اختیار این کارگروه قرار دهد تا اطلاعات تجمیع و در نشست کشوری ارائه شود.

معاون عمرانی استاندار افزود: شهرداری ها با همکاری آموزش و پرورش، صدا و سیما، پلیس راهور و نهادهای فرهنگی می توانند با اجرای برنامه های فرهنگی از بروز خیلی از این حوادث ترافیکی جلوگیری کنند ولی عملاً ما کارهای فرهنگی شاخص از شهرداری ها را شاهد نیستیم.

فیلی تاکید کرد: شهرداری ها موظفند نسبت به نصب دوربین های پایش و نظارتی در سطح شهرهای استان اقدام کنند.

کد خبر 4632869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha