۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۳۳

دبیر شبکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان سمنان:

نشست زیست محیطی معدن بوکسیت فقط در شاهرود برگزار شود

نشست زیست محیطی معدن بوکسیت فقط در شاهرود برگزار شود

شاهرود-دبیر شبکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست استان سمنان گفت: در پی صدور دعوت نامه‌ای از سوی معدن بوکسیت تاش برای فعالان محیط زیست، سمن‌های استان خواستار برگزاری این نشست در شاهرود هستند.

عبدالحسین برنجی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه معدن بوکسیت تاش در قله آب‌ساز و حیات‌بخش تاش شاهرود شش سال است که تخریب‌های مداوم خود را تحمیل کرده و حال که زمزمه‌های عدم تمدید مجوز این معدن به دلیل تخریب محیط زیست و آلایندگی آب شاهرود به گوش می‌رسد به فکر برگزاری نشست با سمن‌های محیط زیستی آن هم در تهران افتاده است، تاکید کرد: ما خواستار برگزاری این نشست در شاهرود هستیم.

وی افزود: بر اساس درخواست شرکت آلومینا مبنی بر برگزاری جلسه‌ای برای گفتمان پیرامون مواضع تشکل‌های محیط زیستی استان سمنان در زمینه تخریب‌های ایجاد شده معدن بوکسیت تاش، موضع شبکه استان سمنان در تمام مسائل زیست محیطی بر گفتمان سازنده مبنی بر مستندات و استدالات در راستای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست منطقه است.

دبیر شبکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان سمنان، گفت: جمع بندی تشکل‌های زیست محیطی شاهرود و فعالان این عرصه مبنی بر برگزاری این نشست در شاهرود همراه با بازدید از معدن تاش و حضور ناظران بی طرف بر مذاکرات است لذا از شبکه ملی درخواست شده است تا جلسه دوم در شهرستان برگزار شود.

برنجی بیان کرد: حضور ناظران دولتی از جمله نمایندگان فرماندار، امام جمعه، نماینده و ارگان‌های مسئول در این نشست لازم بوده تا جمع بندی مذاکرات بین شرکت آلومینا و تشکل‌ها خروجی مؤثر و شفافی برای منطقه در پی داشته باشد.

وی افزود: ضمن تشکر از شبکه ملی که دلسوزانه حامی مواضع شبکه استان سمنان در مورد معدن بوکسیت تاش است آمادگی برای برگزاری نشست در شاهرود اعلام می‌شود همچنین شبکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان سمنان آمادگی خود را برای شفاف سازی معظلات معدن بوکسیت برای تمام مسئولان و مقامات به صورت رسمی اعلام می‌کند و بر پیگیری این موضع تشکل‌ها قاطعانه خواهد ایستاد.

کد خبر 4636395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha