۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵

رئیس پلیس راه ایلام خبر داد:

توقیف ادوات کشاورزی متخلف در استان ایلام

توقیف ادوات کشاورزی متخلف در استان ایلام

ایلام - رئیس پلیس راه ایلام از توقیف ادوات کشاورزی متخلف در محورهای برون شهری استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رضا همتی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد انواع ادوات کشاورزی به ویژه کمباین ها همزمان با فصل برداشت محصولات و به منظور پیشگیری از تصادفات دلخراش رانندگی به تمامی تیمهای گشتی پلیس راه ابلاغ شده که با رانندگان این دسته از وسایل نقلیه که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند برخورد کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بعضاً مشاهده می شود برخی از رانندگان کمباین ها نسبت به حرکت درآوردن وسیله نقلیه خود بدون علائم و تجهیزات ایمنی و با تیغه های برش در سطح جاده ها اقدام می کنند و این اقدام بسیار خطرناک بوده و در صورت برخورد با وسایل نقلیه موجب مجروح و یا کشته شدن رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه مقابل می شود.

وی ادامه داد: تمامی ماشین های کشاورزی برابر ماده ۳۹ آیین نامه ایمنی ماشین ها و ادوات کشاورزی ملزم به نصب علائم هشداردهنده، چراغ های روشنایی و چراغ های گردان احتیاط جهت تردد در سطح جاده ها هستند.

سرهنگ همتی در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۵۰۰ دستگاه از ادوات کشاورزی استان با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای با نصب شبرنگ و علائم هشداردهنده به منظور افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات رانندگی نمایان سازی شده اند.

کد خبر 4637779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha