صهیونیستها بانگرانی تحولات مصر پس از مرگ مرسی را رصد می کنند؛

جمعه سرنوشت ساز برای السیسی/ اخوانی‌ها به میدان می‌آیند

جمعه سرنوشت ساز برای السیسی/ اخوانی‌ها به میدان می‌آیند

صهیونیست‌ها مرگ مرسی را به مثابه چالشی برای رئیس جمهور کنونی مصر می‌دانند و از حرکت عظیم اخوانی ها در روز جمعه آینده علیه السیسی و تدابیر وی برای مقابله با آنها خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، محافل سیاسی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم به دنبال مرگ محمد مرسی، به دقت تبعات فوت وی برای مصر را دنبال می‌کنند و اینکه آیا میان رژیم حاکم و طرفداران اخوان المسلمین درگیری رخ خواهد داد، یا خیر؟

صهیونیست‌ها مرگ مرسی را به مثابه چالشی برای رئیس جمهور کنونی مصر عبدالفتاح السیسی می‌دانند و بر این باورند که رژیم سیسی قادر به مقابله با تبعات مرگ مرسی است.

عاموس هارئیل تحلیلگر روزنامه صهیونیستی هآرتص گفت: آزمون بزرگ و اساسی برای قاهره در روز جمعه آینده است که پس از نماز جمعه طرفداران اخوان المسلمین به اعتراضات گسترده می‌پردازند و انتظار می‌رود که رژیم مصر تدابیر سخت و شدید امنیتی در همه شهرهای مصر به اجرا بگذارد.

محافل صهیونیست بر این باورند که رژیم السیسی از پس آزمون بزرگ جمعه آینده بر می‌آید و مانع از هرج و مرج در مصر می‌شود.

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی به سرکوب گروههای اسلامی از سوی السیسی به ویژه اخوان المسلمین و دور کردن آنها از قدرت و بازداشت بیش از ۱۶ هزار نفر از اخوانی‌ها که در راس آنها رهبران اخوان المسلمین هستند، اشاره کرده و اعلام کردند: مقامات مصری همه رسانه‌های وابسته به اخوان المسلمین را بسته اند و اخوان المسلمین از برخورد بدی که با اخوانی‌ها در زندان می‌شود و شکنجه آنها، به شدت شکایت دارند و انتظار می‌رود که پس از مرگ مرسی اعتراضات خود را تشدید کنند.

این منابع بیان کردند: انتظار تظاهرات گسترده در مصر می‌رود و نیروهای امنیتی در همه خیابان‌های مصر به ویژه در قاهره و اسکندریه حضور دارند. آزمون و امتحان اصلی برای رژیم حاکم بر مصر روز جمعه آینده است به ویژه که اخوانی‌ها همچنان بر هزاران مسجد در مصر سیطره دارند و امامان جماعت مساجد وابسته به اخوان المسلمین هستند.

محافل صهیونیست به سرکوب شدید مخالفان از سوی السیسی اشاره کرده و اعلام کردند: پولهایی که از کشورهای خلیج فارس می رسد تاکنون مانع از ورود مصر به بحران اقتصادی شده است. اما نظام سیسی قادر به سرکوب تظاهرات احتمالی پس از مرگ مرسی خواهد بود.

صهیونیست‌ها به واکنش حماس نیز پس از مرگ محمد مرسی و نگرانی تل آویو از این بابت اشاره کردند.

کد خبر 4644219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha