۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۶

بررسی تسهیل تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی کالا در حوزه نانو

بررسی تسهیل تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی کالا در حوزه نانو

نشست مشترک مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی کالا در حوزه فناوری نانو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، ستاد توسعه فناوری نانو در نشستی میزبان دکتر خاکی فیروز، رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران، و دو نفر از معاونین این مرکز بود. هدف از این نشست، آشنایی مدیران مرکز ملی تأیید صلاحیت با دستاوردهای کشور در حوزه فناوری نانو و همچنین تسریع در روند تأیید صلاحیت شرکت‌های بازرسی در حوزه فناوری نانو به عنوان یکی از ارکان فرایند اعطای نشان نانو بود.

در این نشست طور خلاصه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای کشور در حوزه فناوری نانو و استانداردسازی و گواهی‌دهی محصولات فناوری نانو ارائه شد و همچنین نشان نانو و الزامات و اجزای آن را برای حاضرین تشریح شد.

نشان نانو مجوزی است که به کالاهای مصرفی فناوری نانو پس از انجام آزمون‌ها و ارزیابی‌های لازم اعطا می‌شود. این نشان مصوب شورای عالی استاندارد است. اعطای نشان نانو به کالاهای فناوری نانو قرار است به زودی در کشور اجرایی شود. درج نشان نانو بر روی یک کالا، بیانگر استفاده از فناوری نانو، بهبود خواص و تضمین کیفیت و ایمنی محصول خواهد بود و شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده، یکی از ارکان اصلی در اعطای این نشان هستند.

کد خبر 4644247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha