۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۰۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

رقابت ۴۵۰۰ دانش آموز خراسان جنوبی در طرح دادرس/اعلام تیم های برتر

رقابت ۴۵۰۰ دانش آموز خراسان جنوبی در طرح دادرس/اعلام تیم های برتر

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در سال جاری چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان در طرح دادرس به رقابت پرداخته و دو تیم به مرحله کشوری راه یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم شهریاری عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه المپیاد دانش آموزی طرح دادرس بیان کرد: افزایش توان جامعه، ارتقا آموزش‌های امدادی و پیشگیری از حوادث و سوانح از جمله مأموریت‌های جمعیت هلال احمر است.

وی با بیان اینکه باید تمام سطوح جامعه آمادگی پیشگیری از حوادث را داشته باشند تا خسارت‌های کمتری را شاهد باشیم، افزود: دانش آموزان قشری مستعد برای ارائه آموزش‌ها و انتقال آن به دیگر اقشار جامعه هستند.

شهریاری با اشاره به برگزاری طرح دادرس بیان کرد: در مرحله شهرستانی این طرح قریب به چهار هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان به رقابت پرداخته و ۳۰۸ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در مرحله استانی از این طرح ۱۵۴ نفر در بخش برادران و ۱۵۴ نفر در بخش خواهران به رقابت پرداخته که از هر گروه یک تیم به المپیاد کشوری راه یافتند.

وی با اشاره به اهداف اجرای‌طرح بیان کرد: حضور و مشارکت دانش آموزان در امور اجتماعی، آمادگی در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی و انتقال آنچه آموخته اند به جامعه از جمله اهداف این طرح است.

شهریاری با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی یکی از بسترهای ورود به آموزش همگانی است، اظهار کرد: المپیاد دادرس دانش آموزان را به عنوان امدادگرانی کوشا و توانمند تربیت می‌کند.

گفتنی است؛ برگزیدگان مرحله استانی این طرح در بخش دختران به ترتیب قاین، طبس، زیرکوه بودند و جام بشر دوستی مسابقات به شهرستان بیرجند اختصاص یافته است. همچنین در بخش برادران شهرستان‌های طبس، بشرویه و خوسف به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده و جام بشردوستی به قاین اختصاص یافت.

کد خبر 4655387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha