۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵

رئیس سازمان فضایی کشور:

ایران صاحب چرخه کامل فناوری فضایی است

ایران صاحب چرخه کامل فناوری فضایی است

شهرکرد- رئیس سازمان فضایی با اشاره به اینکه کشور ایران به برکت انقلاب به دستاوردهای ارزشمندی در حوزه فضایی دست یافته، گفت: ایران نهمین کشور جهان است که صاحب چرخه کامل فناوری فضایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی کسب و کارهای فضا پایه با اشاره به اینکه ایران نهمین کشور جهان است که صاحب چرخه کامل فناوری فضایی است، اظهار داشت: کشور ایران به برکت انقلاب اسلامی به دستاوردهای ارزشمند در حوزه فضایی دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته دو ماهواره در کشور پرتاب شد، بیان کرد: پرتاب ماهواره امید یکی از افتخارات بزرگ در سطح کشور در بخش فضایی به شمار می‌رود و ایران جزو نهمین کشور جهان است که صاحب چرخه کامل فناوری فضایی است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطاعات و رئیس سازمان فضایی کشور بیان کرد: کشور به برکت جوانان و دانشمندان خود در بخش فضایی به دانش پایگاه پرتاب، پرتابگر، ماهواره، ایستگاه دریافت و کنترل ماهواره و ایستگاه داده‌های ماهواره‌ای دست یافته است.

وی بیان کرد: پیشرفت کشور در بخش فضایی یک افتخار ارزشمند یه شمار می‌رود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطاعات و رئیس سازمان فضایی کشور با اشاره به اینکه سه ماهواره به فضا پرتاب می‌شود، بیان کرد: سه ماهواره سنجشی در کشور در حال ساخت است.

وی بیان کرد: این ماهوار ها در فاصله ۵۰۰ کیلومتری از زمین و در مدار ۳۶ هزار کیلومتری قرار می‌گیرند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطاعات و رئیس سازمان فضایی کشور توسعه صنعت فضایی از مهمترین برنامه‌ها در کشور است، بیان کرد: در حال حاضر رشد اقتصاد هوا و فضا به بیش از ۱۳۹ برابر رشد اقتصادی رسیده است و طی ۲۰ سال آینده شاهد توسعه بیشتر این بخش در جهان هستیم.

کد خبر 4657110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha