۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۷

همزمان با هفته بهزیستی؛

نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده در مهریز افتتاح شد

نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده در مهریز افتتاح شد

یزد ـ نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده به مناسبت هفته بهزیستی در شهرستان مهریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر هومنیان، سرپرست بهزیستی استان یزد اظهار داشت: رویکرد سازمان بهزیستی از خدمات محوری به دانش محوری ارتقاء پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان یزد ۲۰۷ مهدکودک وجود دارد که این نشان از اهمیت والدین به اجتماعی شدن کودکانشان دارد و خوشبختانه شهرستان مهریز نیز در زمینه مهدهای کودک تلاش‌ها و اقدامات بسیاری انجام داده است.

هومنیان عنوان کرد: مدیریت و اجرای بعضی از وظایف بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده بنابراین باید نظارت و همکاری‌های قوی تر با این موسسات انجام شود.

وی با اشاره به ایراد مهم سازمان بهزیستی افزود: متأسفانه دریافت کنندگان اعتبارات سازمان بهزیستی تقریباً همان افراد توزیع کننده هستند.پس باید در زمینه کنترل داخلی و خارجی دقت کافی انجام شود تا بتوانیم به بازخورد مطلوب دست پیدا کنیم.

موسسات غیردولتی بهزیستی نباید به حال خود رها شوند

فرماندار مهریز نیز در این مراسم اظهار داشت: موسسات غیر دولتی که در عرصه های مختلف فعالیت می کنند، نباید به حال خود رها شوند بلکه باید با نظارت کامل و جامع، آنها را در رسیدن به اهدافشان کمک کنیم.

رضا زارع زاده با اشاره به نقش ارزنده و مفید اینگونه موسسات ادامه داد: باید برای اینگونه موسسات بسترسازی ویژه ای انجام شود و هرچه در سنین کودکی سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم، کشور و جامعه ای موفق خواهیم داشت.

زارع زاده افزود: در توسعه پایدار باید از کودکی شروع کنیم و توجه داشته باشم هرگونه هزینه ای که انجام می شود در راستای سرمایه گذاری برای آینده است.

فرماندار مهریز خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه این موسسات افزایش حس خودباوری، اعتماد به نفس، خلاقیت، آموزش و تربیت در کودکان است.

بیش از ۲۸۰۰ مرکز مشاوره در کشور فعالیت می کند

معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مرکز مشاوره در کشور وجود دارد و با توجه وجود شبکه های اجتماعی مناسب در شهرستان مهریز، بخشی از نیازهای اجتماعی را تأمین می کنند.

بهزاد وحیدنیا عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود مهریز، حساسیت مردم و ریشه های فرهنگی و اجتماعی می تواند پیشنهاداتی در جهت توسعه و ارتقاء اجتماعی را داشته و مسؤلان را موظف به انجام فعالیت های بیشتری کند.

کد خبر 4667169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha