۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۵

استاندار قزوین:

سیستم های الکترونیک در روند اجرایی به سالم سازی امور کمک می کند

سیستم های الکترونیک در روند اجرایی به سالم سازی امور کمک می کند

قزوین- استاندار قزوین گفت: استفاده از سیستم های الکترونیک در روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری و شفافیت در کارموجب تسریع در امور و کاهش تخلف در دستگاههای اجرایی و پاسخگو شدن مدیران می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: اگر بخواهیم در شرایط کنونی سرمایه گذاران بیشتری در عرصه تولید و صنعت مشارکت کنند باید شرایط کسب و کار و صدور مجوزها تسهیل و تسریع شود.

وی افزود: کاهش زمان و فرآیندها از امور ضروری است و باید مسیرهای پیچیده و طولانی را حذف کنیم تا کارها شتاب گیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در مسیر صدور مجوز به نظر می‌رسد شفافیت لازم وجود ندارد و ما باید این نقص را برطرف کرده و امکان نظارت را مهیا کنیم تا هم از تخلف جلوگیری شود و هم مدیران را به کم کاری متهم نکنیم.

زاهدی یادآور شد: هر چقدر ارتباط متقاضی و دستگاه اجرایی و مدیر و کارمند کم شود بدون شک امکان تخلف کاهش یافته و زمینه سالم سازی کارها فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: هر چقدر بتوانیم کارمان را شفاف کنیم اتهامات به مسئولان کمتر می‌شود و باید در استان به این سمت حرکت کنیم.

رتبه ۱۲۸ در کسب و کار زیبنده ایران نیست

استاندار قزوین گفت: داشتن رتبه ۱۲۸ در فضای کسب و کار در میان کشورها در شأن نظام نیست و باید بتوانیم با اتکا به منابع طبیعی و ظرفیت‌های ارزشمند و نیروی انسانی کارآمد در عرصه اقتصادی و کسب و کار هم وضعیت خود را بهبود بخشیم.

استاندار قزوین افزود: در همه چیز رقابت مهم است هر چند ما آمارهای زیادی می‌دهیم اما باید ببینیم در رقابت جهانی کجای کار هستیم.

وی اظهار داشت: سیستم‌های جدید و الکترونیک می‌تواند ما را پاسخگو کرده و سرعت خدمت رسانی را بیشتر کند و حتماً باید در استفاده از آنها رغبت داشته باشیم.

زاهدی در خصوص راه اندازی سامانه پنجره واحد جذب سرمایه گذاری در استان هم افزود: برای عملیاتی شدن این سامانه باید بسرعت اقدام کنیم چون با همه نواقصی که می‌تواند داشته باشد حتماً بدتر از وضع موجود نخواهد شد و به تدریج می‌توانیم به سمت جامع شدن کار پیش برویم.

وی گفت: باید هویت ثبت نام کننده مشخص باشد و اطلاعات مربوط به الزامات قانونی در اختیار مردم قرار گیرد و ما هم شفاف باشیم.

دولت الکترونیک موجب پاسخگو شدن مسئولان می‌شود

زاهدی یادآور شد: کمیسیون‌هایی که داریم باید سریع‌تر به استعلام‌ها جواب دهند و در این میان پنجره‌های واحدی که در دستگاه‌ها داریم مربوط به خودشان است اما موضوع سرمایه گذاری‌های کلان باید جداگانه ثبت و ضبط و بررسی شود.

استاندار قزوین بیان کرد: برای هر استعلام و اقدامی لازم است یک زمان مشخص تعریف شود و کارها همزمان صورت گیرد تا روند کار کوتاه شود و در مورد فروش احتمالی مجوزها هم پیگیری لازم صورت گرفته و از آن ممانعت شود.

وی اظهار داشت: اگر یک متقاضی در زمان مقرر نسبت به تکمیل مدارک و امور اداری تمکین و اقدام نکرد در سیستم ثبت می‌شود و دیگر دستگاه پاسخگو نیست و در این میان باید هزینه‌های استعلام هم در سامانه اعلام و پرداخت شود تا هر کس کوتاهی کرد مشخص شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: وقتی پنجره واحد الکترونیکی سرمایه گذاری در استان راه اندازی می‌شود در عمل سایر پنجره‌ها دیگر معنا ندارد و در خصوص مراجعه اولیه متقاضی هم باید دستگاه اجرایی مربوطه تعیین شود و مرکز سرمایه گذاری نظارت کرده و گزارش مستمر تهیه کند.

کد خبر 4669907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha