۳ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۶

جانشین دبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی:

رشد ۳۰ درصدی قاچاق دام در خراسان جنوبی/۲۲۴۸ رأس دام قاچاق ضبط شد

رشد ۳۰ درصدی قاچاق دام در خراسان جنوبی/۲۲۴۸ رأس دام قاچاق ضبط شد

بیرجند- جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی از افزایش ۳۰ درصدی قاچاق دام در استان طی سال جاری خبر داد.

هادی یوسفی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سه ماهه نخست سال گذشته یک هزار و ۷۳۳ رأس دام قاچاق توسط نیروهای نظارتی، امنیتی و انتظامی استان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه این رقم در سال جاری به دو هزار و ۲۴۸ رأس افزایش یافته است، بیان کرد: مقایسه این آمارها افزایش ۳۰ درصدی کشفیات دام قاچاق در استان نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

جانشین دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی ادامه داد: شهرستان نهبندان یکی از شهرستان هایست که بیشترین پرونده های مربوط به قاچاق دام را به خود اختصاص داده است.

یوسفی پور با اشاره به تصویب ضوابط اقتصادی خرید و فروش و حمل دام زنده در سال گذشته، عنوان داشت: این شیوه نامه خط قرمزهایی را در زمینه خرید و فروش و حمل دام پوشش می دهد که به دستگاه های متولی منعکس شده است.

رصد دستگاه های متولی و افزایش گشت های بازرسی

وی ادامه داد: امسال طرح نظارت بر اجرای این شیوه نامه در دستور کار جدی این کمیسیون قرار گرفته و عملکرد دستگاه های ذی ربط در این زمینه رصد خواهد شد.

جانشین دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی یادآور شد: امسال مبارزه با برخی کالاها از جمله کالاهای سلامت محور، فراورده های نفتی و محصولات کشاورزی در اولویت برنامه های این کمیسیون قرار دارد.

یوسفی پور اضافه کرد: در این راستا تشدید گشت های بازرسی در سطح عرضه و مبادی مرزی در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 4675302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha