۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۲۰

رئیس دانشگاه آزاد شاهرود خبر داد:

برگزاری هفدهمین آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی در شاهرود

برگزاری هفدهمین آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی در شاهرود

شاهرود - رئیس دانشگاه آزاد شاهرود از برگزاری هفدهمین آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت:این آزمون برای ارزیابی صلاحیت بالینی پزشکان و دانشجویان پزشکی اجرا می‌شود.

سید احمد ابوالقاسمی فر در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه هفدهمین دوره آزمون سراسری صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی کشور به منظور ارزیابی صلاحیت بالینی پزشکان و دانشجویان پزشکی در دانشگاه آزاد شاهرود برگزار شد، ابراز داشت: آزمون صلاحیت‌های بالینی علاوه بر امتحانات و ارزیابی‌های پایان‌بخش‌های بالینی، برای ارزیابی توانمندی بالینی دانشجویان و دانش‌آموختگان دکتری پزشکی عمومی در پایان مرحله کارورزی انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه شرکت و کسب نمره لازم در آزمون صلاحیت بالینی برای فارغ‌التحصیلی دانشجویان و انجام امر طبابت پزشکان عمومی و همچنین شرکت در امتحانات دوره تخصص ضروری است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود توانست در ابتدای سال گذشته مجوز برگزاری این آزمون را دریافت کند که تاکنون مجری چهار دوره این آزمون بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد شاهرود بابیان اینکه پیش از این هم سه دوره از این آزمون در دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه برگزارشده است، ابراز داشت: ۲۵ مردادماه سال گذشته ۲۰ نفر و در آبان ماه سال گذشته ۲۳ نفر و در پنجم اردیبهشت‌ماه ۹۸ هم ۳۰ نفر در آزمون‌ها شرکت داشتند و در این دوره نیز ۱۳ پزشک و دانشجوی پزشکی حضور یافتند.

ابوالقاسمی فر بابیان اینکه ۱۲ نفر استاد آزمون گر، چهار بیمارنما و ۱۳ نفر از عوامل اجرایی در این آزمون مشارکت داشتند، تصریح کرد: شرط شرکت در این آزمون اتمام مرحله کارورزی و یا حداقل سپری شدن شش ماه از شروع دوره کارآموزی است و همچنین باید گفت آزمون صلاحیت بالینی، آزمونی عملی به روش ساختارمند با تاکید بر مهارت‌های ارتباطی، تصمیم‌گیری بالینی مبتنی بر اخذ شرح حال و معاینه فیزیکی و انجام مهارت‌های عملی تشخیصی درمانی برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی توانمندی بالینی دانشجویان و دانش‌آموختگان دکتری پزشکی عمومی است، افزود: این آزمون فاقد نمره است و نتایج آن به صورت رد یا قبول شرکت کننده به وی اعلام می‌شود و به قبول‌شدگان گواهی صلاحیت بالینی اعطا خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد شاهرود اضافه کرد: آزمون مهارت‌های عملی بالینی به صورت هم‌زمان و متمرکز در مراکز واجد صلاحیت مناطق آمایشی کشور برگزار می‌شود که این واحد دانشگاهی جزو معدود دانشگاه‌های کشور است که این آزمون در آن برگزار می‌شود.

کد خبر 4693504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha