۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۸

رکاب زنی خانوادگی در محله اکباتان انجام شد

رکاب زنی خانوادگی در محله اکباتان انجام شد

همایش بزرگ دوچرخه‌سواری خانوادگی در ضلع غربی مگامال اکباتان با همکاری معاونت حمل ونقل وترافیک منطقه ۵ با شعار «دوچرخه، تهران، زندگی» به صورت پایلوت اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر اسدی معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه، کاهش معضل ترافیک، فرهنگ سازی عمومی برای استفاده از دوچرخه و افزایش نشاط اجتماعی را عامل اصلی برگزاری همایش خانوادگی رکاب زنی دانست.

وی افزود: به دلیل مناسب بودن معابر و وضعیت توپوگرافی خیابان های محله اکباتان که فاقد شیب است، دوچرخه سواری خانوادگی در این محله انجام شد و نیروهایی نظیر اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس راهور برای ایمن سازی مسیر، با معاونت حمل ونقل وترافیک همکاری کردند.

در کنار این همایش، مسابقه، اهدای جوایز و آموزش با اهداف ایمنی در دوچرخه سواری، محل مناسب برای رکاب زدن در معابر و استفاده از دوچرخه برای داشتن شهری پاک با حضور سمن ها، نهادهای مردمی و شهروندان منطقه برگزار شد.

ایجاد مسیرخط کشی دوچرخه، آموزش رایگان، احداث مسیر دوچرخه در جاده سلامتی و جدا سازی آن، نصب دوچرخه بند در مدارس دارای متقاضی دوچرخه سواری و ایستگاه متروی اکباتان وهمچنین ایجاد فضای استقرار تعدادی دوچرخه در محدوده بلوک ۴ اکباتان از اقدامات مکمل برای ترویج فرهنگ استفاده از حمل ونقل پاک توسط معاونت حمل و نقل وترافیک در منطقه است.

کد خبر 4694639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha