۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۶

استاندار یزد تاکید کرد:

ضرورت سرعت بخشیدن به ایجاد اشتغال در استان یزد

ضرورت سرعت بخشیدن به ایجاد اشتغال در استان یزد

یزد- ‌استاندار یزد مهم‌ترین رسالت در شرایط فعلی را سرعت بخشیدن به ایجاد اشتغال در استان و کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ‌که در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، مهم‌ترین رسالت این کارگروه را ایجاد اشتغال و حفظ شغل های موجود و کاهش نرخ بیکاری در استان عنوان کرد.

استاندار یزد ادامه داد: در استان با بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بومی روبرو هستیم و باید تمرکزمان در ایجاد اشتغال بر این قشر باشد زیرا اگر رویکردمان چیزی جز این باشد، هم آمار بیکاری استان در همین حد باقی می‌ماند و شاید هم افزایش پیدا کند و هم با مهاجرت نیروهای کار غیربومی با تحصیلات پایین مواجه خواهیم بود که طبیعی است مشکلات و مسائل اجتماعی خود را در پی دارد.

وی افزود:‌ دستگاه ها و ادارات عضو این کارگروه مدت یک ماه فرصت دارند تا برنامه‌ها و پیشنهادهای خود در حوزه اشتغال استان را با توجه به ظرفیت های قانونی از جمله برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال جاری به صورت مکتوب ارائه دهند.

استاندار یزد همچنین از فرمانداران شهرستان ها نیز خواست: ایجاد اشتغال در شهرستان ها را در اولویت خود قرار دهند و برنامه‌های خود در این حوزه را به مدیریت ارشد استان و کارگروه اقتصادی ارائه دهند.

طالبی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی مناسب و مشارکت بیشتر بخش خصوصی استان در رابطه با طرح کارورزی و فرصت کاری دانشجویان تاکید کرد و خواستار تشکیل کمیته اجرایی این طرح متشکل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و صنعت، معدن و تجارت استان و بخش خصوصی شد.‌

طالبی از همه ادارات استان که در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه وظیفه و مسئولیت دارند خواست پیگیری هایشان را با جدیت در این رابطه ادامه دهند و هر دستگاهی در این حوزه جزو ادارات برتر در سطح کشور باشد و از همه ظرفیت های موجود به بهترین ‌نحو استفاده کنند.

کد خبر 4698417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha