۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲

طرح انتقال آب از سد مراش به شهرهای دندی و ماهنشان کلنگ زنی شد

طرح انتقال آب از سد مراش به شهرهای دندی و ماهنشان کلنگ زنی شد

زنجان-همزمان با سفر وزیر نیرو به استان زنجان طرح انتقال آب به شهرهای دندی و ماهنشان و ۱۲۲ روستای منطقه شهرستان‌ ماهنشان کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سفر وزیر نیرو به استان زنجان طرح انتقال آب به شهرهای دندی و ماهنشان و ۱۲۲ روستای  منطقه شهرستان‌ ماهنشان کلنگ زنی  شد.

رضا اردکانیان همچنین از روند اجرای ساخت سد مراش که در حال حاضر ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید کرد. 

مطالعات این طرح در اردیبهشت ۸۵ به مهندسین مشاور واگذار و پس از تصویب مطالعات توسط کارفرما و اخذ مجوز از ارگان‌های مربوطه، عملیات اجرایی برای راه دسترسی به تاج و احداث کمپ مسکونی و کالورت انحراف سد از خرداد ۸۸ آغاز شد و در اسفند ماه ۹۰ به اتمام رسید. همزمان با اتمام قرارداد مذکور با برگزاری مناقصه در اسفند ۹۰ پیمانکار اجرای عملیات سد و تاسیسات وابسته انتخاب شد. با تکمیل سیستم انحراف در حال حاضر عملیات اجرایی احداث بدنه سد در حال انجام است .

اهداف احداث این سد تامین آب شرب شهرستان ماهنشان، دندی و ۱۲۲ روستای منطقه، تامین آب مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه، بهبود شرایط زیست محیطی منطقه، اشتغالزایی در منطقه و کنترل سیلاب های رودخانه‌ای عنوان شده است.

 مشخصات فنی سد تنظیمی مراش از نوع خاکی با هسته رسی است که ارتفاع آن از بستر رودخانه ۳۶ متر است و احداث سد تنظیمی مراش به عنوان کنترل سیل و تامین کننده بخشی از آب مورد نیاز صنایع منطقه است و مشخصات فنی سد مخزنی مراش نیز با ۵۲ متر ارتفاع از بستر رودخانه و حجم مخزن ۴.۸۸ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است.

کد خبر 4703922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha