۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۰۸

استاندار اردبیل:

حقوق عشایر از اراضی کشت و صنعت مغان تعیین تکلیف می‌شود

حقوق عشایر از اراضی کشت و صنعت مغان تعیین تکلیف می‌شود

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: حقوق عشایر استان اردبیل از اراضی مازاد کشت و صنعت مغان در آینده نزدیک تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو ظهر سه شنبه در دیدار با عشایر با بیان اینکه حقوق عشایر از اراضی مازاد کشت و صنعت مغان پیگیری می‌شود، افزود: اعتقاد دولت به غیرت، شجاعت و صداقت عشایر و اعتماد عشایر به تلاش و کوشش دولت یک ارتباط مکمل و دو سویه است.

وی با بیان اینکه در هر هفته یک بار موضوع احقاق حق عشایر را در تهران پیگیری می‌کنیم، افزود: این قضیه در چند وزارتخانه به طور مشترک در جریان است و در سال جاری به طور قطع تعیین و تکلیف می‌شود.

استاندار اردبیل در رابطه با واگذاری سه هکتار از اراضی به عشایر عنوان کرد: پرونده این موضوع در کمیسیون مربوطه تصویب شده و برای صدور سند و تعیین تکلیف نهایی به جلسه هیئت دولت ارجاع می‌شود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و برگزاری جلسات متعدد مرحله واگذاری ۱۶ هزار هکتار زمین در بین عشایر مغان در آینده نزدیک صورت می‌گیرد.

بهنام جو تصریح کرد: هیچ حساسیتی مبنی بر واگذاری از طرف مالکان کشت و صنعت مغان و کشت و صنعت پارس وجود ندارد اما روند قانونی باید طی شود.

استاندار اردبیل مغان را قطب کشاورزی برای تولید محصولات استراتژیک برشمرد و افزود: دولت به دشت وسیع مغان اعتقاد ویژه‌ای دارد و برای آب رسانی به هزار روستا بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات اختصاص یافته همچنین میلیاردها تومان نیز برای پایاب سد خدا آفرین هزینه شده است.

بهنام جو افزود: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در کشت و صنعت مغان راه اندازی می‌شود و برای تامین گاز مورد نیاز این مجتمع عملیات عمرانی خط دوم لوله گاز به پارس آباد شروع شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: هیچ موقع در صدد تضییع حقوق عشایر در مغان نیستیم بلکه بیشترین انرژی مجموعه استانداری برای آبادانی و عمران شمال استان صرف می‌شود.

وی یادآور شد: هیچ گونه نگرانی بابت واگذاری اراضی وجود ندارد اما باید روند قانونی در وزراتخانه‌ها و کمیسیون‌های مربوط سپری شود.
 

کد خبر 4704168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      0 0
      ما چندین سال که در محدوده شرکت پارس هستیم دارای کنتور آب، برق و گاز هم داریم ولی متاسفانه اسم بنده در لیست بخشداری و کشت و صنعت موجود نیست چکار کنیم؟