۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱:۲۴

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان:

محتوای مجالس هیئت‌های مذهبی خانواده محوری باشد

محتوای مجالس هیئت‌های مذهبی خانواده محوری باشد

زنجان-عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت:محتوای مجالس هیئت‌های مذهبی خانواده محوری باشد و از تمام ظرفیت‌ها برای این بحث مهم استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین بانکی پور شامگاه چهارشنبه در یازدهمین همایش «علمداران بصیرت حسینی»در محل حسینیه اعظم زنجان، افزود: یکی از ویژگی‌های مجالس امام حسین (ع)  این است که همانند دژ محکمی مردم را از تمام خطرات و بلاها و سقوط‌ها نجات می‌دهد.

وی اظهار کرد: کشتی نجات امام حسین (ع) ما را از سقوط نهایی نجات می‌دهد و در این میان هیئت‌های مذهبی باید استفاده لازم را از مجلس امام حسین (ع) را داشته باشند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان بابیان اینکه امروز دشمن، خانواده را مورد هدف شوم خود قرار داده است، گفت: دشمن با حرکت خطرناکی که  برای خانواده در پیش‌گرفته برای جامعه بسیار نگران‌کننده بوده و این برای جامعه تهدید بسیار بزرگی است. 

خانواده محفل انتقال دین است 

بانکی پور  خانواده را محفل انتقال دین اعلام کرد و گفت: دشمن درصدد از بین بردن دین در خانواده‌ها است و اگر دل در گرو امام حسین (ع) داریم و حسینی هستیم به خاطر خانواده است. 

وی افزود: باید هیئت‌های مذهبی حمایت از خانواده را مورد تأکید خود قرار دهند و محتوای مجالس هیئت‌های مذهبی خانواده محوری باشد و از تمام ظرفیت‌ها برای این بحث مهم استفاده کنند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان  ابراز کرد: متأسفانه خانواده در جامعه ما وضعیت نگران‌کننده پیداکرده است و نباید بگذاریم دشمن به اهداف شوم خود برسد. 

بانکی پور بابیان اینکه مقام معظم رهبری به بحث خانواده بسیار تأکید دارند، گفت: ضربه به خانواده ضربه به دین است بنابراین بحث خانواده باید ویژه دیده شود. 

وی ابراز کرد: عمده فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی باید به خانواده معطوف شود چراکه نهضت امام حسین خانواده محوری بود و یکی از ویژگی‌های مکتب تربیتی امام حسین خانواده محوری بود. 

فضای خانواده ها سرد شده است 

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان افزود: ماهیت هیئت‌های مذهبی خانواده محوری است و هیئت های مذهبی تحکیم بنیان خانواده‌ها را مدنظر قرار دهند و سخنرانی‌های خود را بر اساس نیاز خانواده بیان کنند. 

بانکی پور گفت: باید روابط خانوادگی محبت‌آمیز باشد و شیوه درست زندگی و روابط خانوادگی اهل‌بیت به مردم به خوبی عنوان شود. 

وی بابیان اینکه متأسفانه فضای خانواده‌ها سرد شده است، ابراز کرد: فضای مجازی روابط خانوادگی را کمرنگ کرده است و این فضا باعث شده فرزندان از دست بروند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان نقطه اتصال مردم را هیئت‌های مذهبی اعلام کرد و گفت: مجالس حسینی باید درس اخلاق حسینی را به مردم بدهند و حیای در رفتار، گفتار به خوبی در مجالس حسینی بیان شود.

کد خبر 4705331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha