۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۰۴

نماینده ولی فقیه در گیلان:

لزوم تشکیل شورای عالی هیأت‌های مذهبی در گیلان

لزوم تشکیل شورای عالی هیأت‌های مذهبی در گیلان

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم تشکیل شورای عالی هیئت‌های مذهبی در این استان، گفت: هیئت‌ها باید از ورود خرافه و انحراف در مراسمات عزاداری حسینی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر شنبه در همایش فرهنگ سازان عاشورا که با حضور روحانیون، مداحان، مسئولان هیأت‌های مذهبی و هیأت امنای مساجد استان گیلان در سالن شهدای ناجای رشت برگزار شد مسئولان هیأت‌های مذهبی را احیاگر نهضت حسینی (ع) دانست و اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی در استان گیلان باید ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید زیر نظر شورای عالی هیأت‌های مذهبی گیلان فعالیت کنند، افزود: ورود خرافه به مراسمات جامعه اسلامی یکی از توطئه‌ها دشمنان است لذا باید در برگزاری برنامه‌های عزاداری حسینی وحدت رویه وجود داشته باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت حسینی بنابراین یکی از اهداف دشمن است، گفت: متولیان این حوزه باید تلاش کنند تا از ورود موهم، خرافه افراد بی ریشه و کسانی که از آرمان‌های نظام فاصله دارند، اشعار بی ربط در هیئت‌های مذهبی جلوگیری کنند.

وی در ادامه همچنین بر لزوم تشکیل شورای عالی هیئت‌های مذهبی استان گیلان تأکید و تصریح کرد: فعالیت هیئت‌های مذهبی فراوان موردی ندارد اما در برگزاری برنامه‌های عزاداری حسینی باید وحدت رویه وجود داشته باشد.

آیت الله فلاحتی خواستار تلاش بیشتر برای راه‌اندازی اجتماع عظیم و یکپارچه هیأت‌های مذهبی در تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در شهرهای گیلان، بیان کرد: بانوان و دختران مسلمان ایرانی به ویژه گیلانی نیز در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان باید عفاف و حجاب را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری مراسمات سوگواری باید حریم‌ها رعایت شود، تأکید کرد: باید گلوگاه‌های فساد در برگزاری مراسم مذهبی مسدود شود، وجود بدحجابی و بی عفتی در عزاداری‌ها جامعه را رنج می‌دهد زیرا ملت ایران به ویژه گیلانیان شیفته اهل بیت (ع) هستند.

کد خبر 4707326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha