۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۲۷

مدیرکل اوقاف استان سمنان:

غالب موقوفات استان سمنان به عزاداری امام حسین (ع) تعلق دارد

 غالب موقوفات استان سمنان به عزاداری امام حسین (ع) تعلق دارد

سمنان - مدیرکل اوقاف استان سمنان بابیان اینکه موقوفات پرشماری به عزاداری امام حسین (ع) در سطح استان اختصاص دارد، گفت: نیات ویژه محرم بیشترین میزان موقوفات در سطح استان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی شامگاه شنبه در نشست شورای وقف سمنان به میزبانی اوقاف و امور خیریه استان ضمن بیان اینکه بیشترین موقوفات این استان به عزاداری امام حسین (ع) اختصاص دارند، تأکید کرد: یکی از کارهای ویژه اوقاف در ایام محرم، نظارت بر حسن اجرای امینانه موقوفات است.

وی بابیان اینکه مجالس سوگواری، اطعام عزاداران و برپایی مراسم روضه بیشترین نیات موقوفات در حوزه ماه محرم را به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: این نیات از محل موقوفات عزاداری امام حسین (ع) برحسب نیت واقف تأمین می‌شوند.

برگزاری سوگواره عاشورایی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی را یکی از اقدامات این اداره کل در راستای اجرای متمرکز موقوفات ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) دانست و ابراز کرد: این اداره کل در ماه‌های محرم و صفر با برپایی مجالس عزاداری در بیش از ۷۰ امامزاده، بقعه متبرکه و مکان مذهبی نسبت به اجرای امینانه نیات واقفان مبادرت می‌ورزد.

تدینی بابیان اینکه اعزام مبلغ به بقاع متبرکه در سطح استان سمنان یکی دیگر از اقدامات اوقاف است، گفت: مبلغان باید تلاش کنند تا سنت حسنه وقف به‌خوبی به اقشار مختلف جامعه شناسانده شود و در این راه از ابزار خود یعنی تبلیغ باید بهترین بهره را بگیرند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های ماه محرم این است که دل‌ها در این ماه آماده شنیدن مسائل است و لذا مبلغان می‌بایست از این فرصت طلایی به دست آمده برای ارشاد مردم و همچنین بیان اهمیت وقف استفاده کنند.

کد خبر 4707583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha