۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴

کارشناس هواشناسی:

احتمال وقوع گرد و غبار در استان بوشهر/ تلاطم دریا افزایش می‌یابد

احتمال وقوع گرد و غبار در استان بوشهر/ تلاطم دریا افزایش می‌یابد

بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش وزش باد و وقوع گرد و غبار در استان بوشهر خبر داد و گفت: تلاطم دریا افزایش می‌یابد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی ساعاتی از وقت امروز و فردا با افزایش سرعت باد شمال غربی بر روی جنوب خوزستان، احتمال ایجاد گردوخاک و غبارآلود شدن قسمت‌های شمالی خلیج فارس و سواحل شمالی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در بعد از ظهر همراه با افزایش وزش باد، تلاطم دریا در قسمت‌های شمالی خلیج فارس تا حدودی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در ساعات بعدازظهر تا شب در برخی نقاط استان به‌ویژه مناطق جنوبی استان گاهی رشد ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی به صورت هم‌رفتی، دور از انتظار نیست.

مساعدی بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در سواحل جنوبی گاهی مه رقیق صبحگاهی، در شمال خلیج فارس گاهی افزایش باد و احتمال گرد و غبار، در مناطق جنوبی گاهی رشد ابر و احتمال ناپایداری موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد در سواحل شمالی و مرکزی شمال غربی تا جنوب غربیً با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و دور از سواحل بر روی دریا در ساعاتی از بعد از ظهر تا اواخر شب گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی استان جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۶۰ گاهی ۹۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و دور از سواحل در ساعاتی از عصر امروز تا اواخر شب ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 4709080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha