۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸

رئیس اتاق تعاون استان البرز:

نگرش دولت به تعاونی‌ها باید تغییر کند

نگرش دولت به تعاونی‌ها باید تغییر کند

کرج- رئیس اتاق تعاون استان البرز با اشاره به بی توجهی‌ها نسبت به حوزه تعاون، گفت: توسعه حوزه تعاون نیازمند تغییر نگرش دولت نسبت به تعاونی‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مختاری ظهر چهارشنبه در حاشیه چهاردهمین همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر استان البرز در جمع خبرنگاران، گفت: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید سهم تعاون از اقتصاد کشور ۲۵ درصد باشد، در این مورد به دفعات ارقام مختلفی در خصوص آنچه تا کنون محقق شده است شنیده ایم اما به نظر نمی‌رسد به بیشتر از ۶ تا ۷ درصد نائل شده باشیم.

وی در ادامه افزود: تلاش ما در استان البرز این است که با هماهنگی همه سازمان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مردمی تا پایان امسال بتوانیم سهم بخش تعاون را افرایش دهیم.

رئیس اتاق تعاون استان البرز با اشاره به اینکه قاعدتاً تعاونی‌های توسعه یافته شهری و روستایی خوبی در استان البرز داریم، گفت: به دنبال این مهم هستیم که در کرج تعاونی با مشارکت تعداد زیادی از مردم داشته باشیم.

مختاری در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به حوزه تعاون کم بوده است، افزود: این در حالی است که برای توسعه حوزه تعاون دو مسئله اساسی باید مورد توجه قرار گیرد، نخست اینکه شاهد تغییر نگرش دولت و مسئولان نسبت به این بخش باشیم زیرا اقتصاد در حال حاضر دولتی است و این نگرش باید تغییر کند.

وی در ادامه عنوان کرد: تعاونی‌ها نیز نتوانسته اند خود را بالا برده و یا نسبت به سایر بخش‌ها به ارتقا برسند که باید این مهم نیز دنبال شود.

رئیس اتاق تعاون استان البرز با تاکید بر اینکه خوشبختانه امروز به سمتی حرکت می‌کنیم که تعاونی‌ها دانش بنیان شوند، افزود: هدف این است که در تعاونی‌های موجود با تکیه بر آموزش ظرفیت‌های کنونی به توان افزایی در این مجموعه‌ها برسیم.

مختاری گفت: برنامه دیگر ما این است که تعاونی‌های حدید ایجاد کرده تا با تکیه بر پتانسیل‌های به روز آنها بتوانیم نواقص موجود در حوزه تعاونی‌ها را رفع کنیم.

کد خبر 4711113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha