۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳

با شعار «حضرت قاسم، الگوی نوجوانان بسیجی»

همایش دانش آموزان ۱۳ ساله عاشورایی استان اردبیل برگزار شد

همایش دانش آموزان ۱۳ ساله عاشورایی استان اردبیل برگزار شد

اردبیل - همایش بزرگ دانش آموزان ۱۳ ساله عاشورایی با شعار «حضرت قاسم، الگوی نوجوانان بسیجی» در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ دانش آموزان ۱۳ ساله عاشورایی استان اردبیل با حضور پرشور نوجوانان بسیجی در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) استان و با شعار «حضرت قاسم، الگوی نوجوانان بسیجی»، برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در این همایش عنوان کرد: نوجوانان کشور امروز به تبعیت از حضرت قاسم (ع) با رهبر خود تجدید بیعت می‌کنند تا در برابر تمام هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

میثم فیاضی با بیان اینکه در طول تاریخ و در تمامی حوادث الگوگیری و الگوپذیری وجود داشته است، افزود: نوجوانان کشورمان با الگو پذیری از نوجوانان واقعه عاشورا حضرت قاسم (ع) را به عنوان الگوی خود انتخاب می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به ویژگی‌های اخلاقی برجسته حضرت قاسم (ع) اشاره کرد و ادامه داد: ایمان راسخ حضرت قاسم (ع) به حدی بالا بود که توانست در آن روز سخت که کفر با تمام قوا به مقابله با امام حسین (ع) و دین اسلام برآمده بود، با ایثار و جان فشانی مثال زدنی ایستادگی کند.

وی دومین ویژگی یاران کربلا را بصیرت و آگاهی عنوان کرد و افزود: واقعه عاشورا زاییده عدم وجود بصیرت و آگاهی در جبهه دشمن بود و آگاهی و بصیرت یاران امام حسین (ع) بعد از قرن‌ها موجب زنده ماندن یاد و خاطره آنان شده است.

فیاضی ادامه داد: جوانان و نوجوان ایران اسلامی نیز باید بصیرت و آگاهی خود را تقویت کنند تا تمام حیله‌ها و تهدیدات فرهنگی دشمن را به خوبی درک کرده و در برابر آن مقاومت کنند.

وی ادب و معرفت حضرت قاسم (ع) را یکی دیگر از ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت عنوان کرد و گفت: تمام رفتار حضرت قاسم (ع) مملو از ادب بوده و جایگاه بزرگ‌تر از خود و مخصوصاً امام خود را رعایت می‌کرد و نوجوانان امروز نیز باید ادب و اخلاقیات را در مواجهه با دیگران رعایت کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل صبر و استقامت حضرت قاسم (ع) را یادآور شد و افزود: حضرت قاسم (ع) در واقعه عاشورا که یاران امام یکی پس از دیگری به شهادت می‌رسیدند صبر و استقامت کرد تا به هدف نهایی خود که همان حمایت و پشتیبانی از رهبر و امام زمان خود بود عمل کند.

وی ادامه داد: حضرت قاسم (ع) به اندیشه و افکار عموی خود توجه می‌کرد و در تمام اقدامات خود تلاش می‌کرد همان افکار و اندیشه‌ها را پیاده کند.

فیاضی در پایان اظهار: کرد چنانچه دشمنان به صورت شبانه روز به روش‌های مختلف از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی اعتقادات و ایمان نوجوانان و جوانان ما را نشانه گرفتند، نوجوانان و جوانان کشور ما نیز باید با ولایتمداری به این تهدیدات پاسخ دندان شکن بدهند.

عزاداری و قرائت میثاق نامه از دیگر بخش‌های این همایش بود.

کد خبر 4713320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha