۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۳۲

معاون وزیر نیرو:

استملاک اراضی روستاهای داخل کاسه سد مهم ترین مشکل نرماب است

استملاک اراضی روستاهای داخل کاسه سد مهم ترین مشکل نرماب است

مینودشت- معاون وزیر نیرو گفت: یکی از مهم ترین مشکلات سد نرماب، استملاک اراضی روستاهای داخل کاسه سد است که باید با هماهنگی مسئولان استانی و کشوری این کار انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، محسن بختیار در بازدید از سدنرماب در شهرستان مینودشت اظهارکرد: پروژه نرماب حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و روش تامین منابع مالی آن از محل فاینانس داخلی و از محل ماده ۵۶ قانون تامین مالی است.

وی با بیان این که اهداف کشاورزی، شرب و کنترل سیلاب برای این پروژه بزرگ دیده شده است، ادامه افزود: این سد در حال حاضر مشکلاتی هم دارد که یکی از مهم ترین آن ها، استملاک اراضی روستاهای داخل کاسه سد است که باید با هماهنگی مسئولان استانی و کشوری این استملاک سریع تر صورت گرفته و منابع آن تامین شود.

بختیار در ادامه در خصوص اعتبارات سد نرماب با اشاره به اینکه برای اتمام سد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است، گفت: اعتبارات اجرای این پروژه از محل ماده ۵۶ تامین شده است و ما منابعی را در ادامه برای استملاک اراضی و غیره نیاز داریم که بخشی از آن از محل ماده ۱۰ و ۱۲ تامین شده و امیدوار هستیم بزودی تزریق شود و بخش دیگری از اعتبارات برای این پروژه را امسال از محل بودجه عمومی پیش بینی کرده ایم.

معاون وزیر نیرو گفت: سد نرماب از پروژه های بسیار مهم استان است و اتمام این سد زمینه رشد و دگرگونی این منطقه را به واسطه توسعه یافتگی فراهم می کند.

کد خبر 4722723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha