۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵

سرپرست آموزش و پرورش بوشهر:

وسایل سرمایشی مدارس استان بوشهر تامین می‌شود

وسایل سرمایشی مدارس استان بوشهر تامین می‌شود

بوشهر - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: وسایل سرمایشی مدارس استان بوشهر تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین حسینی صبح سه‌شنبه در نشست توجیهی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مهمترین چالش آموزش و پرورش استان در زمینه تجهیزات را تامین و نگهداری وسایل سرمایشی عنوان کرد و اظهار داشت: استان بوشهر هوای گرم و مرطوبی دارد و همین امر سبب فرسایش وسایل سرمایشی خواهد شد که با همکاری مسئولان ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس در این چند سال تلاش زیادی در بحث تامین تجهیزات سرمایشی اتفاق افتاده است.

وی به رشد جمعیت دانش آموزی در استان پرداخت و تصریح کرد: رشد جمعیت دانش آموزی استان نسبت به سال گذشته حدود ۱۲ هزار نفر معادل ۴.۹ درصد بوده است که با این وجود اگر بالاترین میزان تعداد دانش آموز به میزان ۴۰ نفر را در یک کلاس در نظر گرفت باز نیز آموزش و پرورش استان بیش از ۳۰۰ نیروی آموزشی کمبود دارد.

کمبود نیرو و بازنشستگی ۷۵۸ نفر

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: این کمبود ۳۰۰ نفری و بازنشستگی ۷۵۸ نفری، کمبودی حدود یک هزار و ۱۰۰ نفری به آموزش و پرورش استان تحمیل می کند.

حسینی با بیان اینکه در بحث نیروی انسانی، آموزش و پرورش استان وضعیت مساعدی ندارد گفت: سهم آموزش و پرورش استان در مجوز جذب نیروهای حق التدریس از طرف وزارت متبوع اندک بوده است و بر همین اساس آموزش و پرورش مجبور به اتخاذ روش های جایگزینی در تامین نیروی انسانی همچون سرباز معلم، بسته های حمایتی، معلمان بازنشسته، خرید خدمات و راهکارهای جایگزین دیگر بوده است.

انتقاد از حذف امتیاز بومی‌گزینی

وی با انتقاد به رای دیوان عدالت اداری در ماده ۲۸ استخدامی که امتیاز بومی گزینی را از شرایط استخدامی حذف کرده، گفت: حذف امتیاز بومی گزینی در استخدامی برای مناطق کم برخورداری که داوطلبان آن موفق به کسب تراز علمی نمی شوند یک تهدید است و در استان نیز مناطقی همچون عسلویه و خارگ که شرایط خاص اقلیمی دارند چالشی اساسی با این قضیه خواهند داشت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با این رای دیوان، نیروهای بومی در مناطق کم برخوردار جذب نمی شوند و نیروهای مناطق و استان های دیگری هم که جذب می شوند بعد از گذراندن یکسال خواهان انتقال از آن منطقه می شوند و این مناطق ضرر دو چندانی خواهند کرد.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش با وجود همه چالش ها همواره کانون توجه همه مردم و مسئولان است، یادآور شد: همه مردم و مسئولان استانی و منطقه ای همراه با آموزش و پرورش در راستای بازگشایی هر چه بهتر مدارس قدم بر داشتند که جای تشکر و قدردانی دارد.

بوشهر از استان‌های پیشرو در تدوین سند تحول

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: استان بوشهر در بحث تدوین سند تحول بنیادین از استان های پیشرو در کشور بوده است.

غلامرضا دانش فر ادامه داد: در بحث سند تحول با همه چالش هایی زمانی، تدوین سند تحول بنیادین و انتظارات از مدارس با کار جهادی در استان به پایان رسید و برنامه های مناطق استان نیز در قالب کتاب رونمایی شد.

کد خبر 4727397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha