استفاده از زنجیره های نانو برای تقویت شارژ باتری های لیتیومی

استفاده از زنجیره های نانو برای تقویت شارژ باتری های لیتیومی

یکی از جنبه های مهم تحقیقاتی مهندسان شیمی تلاش برای تقویت توان ذخیره انرژی باتری های لیتیومی است و کمک گرفتن از فناوری نانو موجب پیشرفت های تازه ای در این حوزه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، برای افزایش قدرت و توان ذخیره سازی انرژی باتری های لیتیومی نیاز به استفاده از مواد پیشرفته ای در الکترود باتری هاست. الکترودها وظیفه ذخیره سازی یون هایی را بر عهده دارند که جریان الکتریسیته را تولید می کنند.

در حال حاضر توجه به گرافیت برای این کار افزایش یافته، اما برخی مواد جایگزین هم می توانند عملکرد بهتری داشته باشند، البته به شرطی که جنبه های ایمنی این موضوع رعایت شود.

محققان دانشگاه پوردو از روش طراحی جدیدی استفاده کرده اند که در قالب آن از یک شبه فلز به نام آنتیموان برای طراحی زنجیره های نانو و تقویت الکترود باتری ها بهره گرفته شده است.

آنتیموان از هزاران سال قبل توسط مصریان باستان برای تولید گلدان مورد استفاده قرار می گرفت. البته این شبه فلز به علت پوسته پوسته شدن و سمی بودن باید با احتیاط به کار برده شود. این ماده که در صورت سوزانده شدن بلافاصله با نور درخشانی می سوزد از ظرفیت بالایی برای نگهداری شارژ باتری های لیتیومی برخوردار است.

انتظار می رود با استفاده از این ماده در باتری های لیتیومی در آینده نزدیک توان شارژ آنها تا سه برابر افزایش یابد. البته هنوز مشخص نیست چنین باتری هایی چه زمانی تجاری سازی می شوند.

کد خبر 4727424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha