۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۴

رئیس کمیته آموزشی ستاد اربعین:

کمیته مشترک فرهنگی و آموزشی ایران و عراق برای اربعین تشکیل شد

کمیته مشترک فرهنگی و آموزشی ایران و عراق برای اربعین تشکیل شد

بوشهر - رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر لزوم رعایت فرهنگ دینی و سنتی عراق در سفر اربعین، گفت: کمیته مشترک فرهنگی و آموزشی ایران و عراق برای اربعین تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید احمدی ظهر چهارشنبه در گردهمایی فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی استان بوشهر اظهار داشت: پیاده روی اربعین دارای اهمیت و ارزش بسیار زیادی است و در سطح جهان تاثیرگذار است.

وی حضور گسترده و روزافزون مردم در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی را نشان از اقتدار جهان اسلام دانست و اضافه کرد: حضور زائران حسینی در مراسم پیاده‌روی اربعین یک همایش شکوهمند فرا دینی و فرا مذهبی است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار موکب‌داران در برگزاری مراسم اربعین، بیان کرد: در مراسم اربعین حسینی و میزبانی از زائران باید قوانین و مقررات عراق رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: احترام به حاکمیت مستقل دولت عراق در رعایت قوانین، توجه به مرجعیت دینی عراق و تکریم مردم این کشور به عنوان میزبان و توجه به آداب و سنت مردم از مهمترین اصولی است که باید مد نظر باشد.

رعایت فرهنگ دینی و سنتی عراق

احمدی با تقدیر از همکاری موکب‌داران عراقی در پذیرایی از زائران ایرانی افزود: رعایت فرهنگ دینی و سنتی عراق در این مراسم یک ضرورت است که باید به خوبی مد نظر باشد.

وی با اشاره به فعالیت کمیته مشترک فرهنگی آموزشی ایران و عراق در قالب ستاد اربعین با ۹ کارگروه ادامه داد: تمرکز بالایی بر روی مسئله بهداشت و امنیت صورت گرفته است و طرح‌های خوبی در دست اجرا است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد خدشه در مراسم اربعین حسینی تصریح کرد: امسال برای ارتقای امنیت و رعایت بهداشت برای جلوگیری از مشکلات و تهدیدات تمرکز شده است.

وی با بیان اینکه هر موکب در اربعین حسینی باید به ایستگاه و مرکز فرهنگی تبدیل شود گفت: در مراسم اربعین حسینی با احترام به سایر ادیان و مذاهب به صورت ویژه مد نظر باشد.

کد خبر 4728793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      0 0
      امیدواریم با عربستان هم جهت برقراری حج تمتع و عمره ،همچون کمیته ایی تشکیل شود.