۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۳۱

جمعه در فرهنگسرای اندیشه؛

کتاب «پهلوان و پهلوانی» رونمایی می‌شود

کتاب «پهلوان و پهلوانی» رونمایی می‌شود

کتاب «پهلوان و پهلوانی» اثر محمدباقر آقامیری روز جمعه ۵ مهر در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «پهلوان و پهلوانی» اثر محمدباقر آقامیری روز جمعه ۵ مهر با حضور اساتید هنر و مینیاتور در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می‌شود.

محمدباقر آقامیری مدرک دکترای درجه یک هنر در نقاشی و هنرهای اسلامی را از شورای عالی فرهنگ و هنر، دریافت کرده و در کار مینیاتور، خود را از شیفتگان و شاگردان محمود فرشچیان می‌داند. وی معتقد است فرشچیان مبدع و پیشتاز مینیاتور، درعین قلم‌گیری‌های سنتی مینیاتور، دارای محتوایی نو و معاصر است.

این هنرمند مینیاتوریست سال‌ها در دانشگاه‌ها و هنرستان‌های معتبر کشور از جمله هنرستان هنرهای تجسمی پسران به تدریس پرداخته و تدریس دروسی چون طراحی قالی، ‌کاشی، تذهیب و مینیاتور را عهده دار بوده است. آقامیری تاکنون تصویرسازی و تذهیب نقاشی بیش از ۴۰ عنوان از کتاب‌های تاریخی و ادبی و مذهبی را به عهده داشته است و بیش از ۳۰ جلد قرآن را تذهیب و ترصیح کرده است‌.

در حاشیه رونمایی از این‌کتاب، نمایشگاهی از آثار آقامیری هم از روز جمعه ۵ مهر به‌مدت یک هفته در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه دایر می‌شود.

این‌برنامه روز جمعه ۵ مهر از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پا سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی برگزار می‌شود.

کد خبر 4728988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha