۸ مهر ۱۳۹۸، ۹:۲۷

سرپرست حمل و نقل بار و مسافر بوشهر خبر داد

اجرای طرح ساماندهی سرویس‌های دانش‌آموزان در بوشهر

اجرای طرح ساماندهی سرویس‌های دانش‌آموزان در بوشهر

بوشهر - سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر از اجرای طرح ساماندهی سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزان در شهر بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شجاعی پور صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با آغاز فصل بازگشایی مدارس و  برای سومین سال متوالی، طرح ساماندهی سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزان شهر بوشهر انجام شد.

وی افزود: با مجهز شدن سرویس مدارس به سامانه سپند، امکان رصد مسیر مبدا تا مقصد توسط خانواده ها فراهم شده و پلیس راهور نیز از طریق این سامانه می‌تواند بر سرویس‌ها و تخلفات آن‌ها نظارت بیشتری داشته باشد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته ۴۷۸ خودرو شامل مینی بوس، سواری و ون کار جابجایی ۵ هزار دانش‌آموز بوشهری را بر عهده داشته اند.

شجاعی پور ادامه داد: خانواده‌ها می‌توانند از خودروهایی که دارای برچسب سپند هستند برای سرویس مدارس فرزند خود استفاده کنند.

وی در خصوص برچسب سپند، بیان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت سرویس مدارس یک برچسب واحد برای تمام ناوگان سرویس مدارس در سراسر کشور طراحی شده است که مورد تایید همه شهرداری ها از جمله شهرداری بندر بوشهر است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: با نصب این برچسب ها و استفاده از بارکد، استعلام های مورد نظر از سرویس مدارس به راحتی انجام می شود و پلیس، آموزش و پرورش و والدین هم می توانند نظارت کافی بر سرویس مدارس داشته باشند.

شجاعی پور ادامه داد: برای نظارت بیشتر خانواده ها بر کارکرد سرویس مدارس، یک اپلیکیشن در اختیار آنها قرار داده می شود تا بتوانند مسیر تردد دانش آموزان  و سرویس مدرسه را کنترل و از این طریق از عملکرد راننده در چارچوب سرویس مدرسه اطلاع داشته باشند.

وی با اشاره به این که با استفاده از این روش رانندگانی که اصول و قوانین سرویس مدارس را رعایت نکنند، حذف خواهند شدْ اظهار داشت: در سامانه سپند مدارس، والدین، شهرداری ها و رانندگان هر کدام پنل مخصوص به خود را دارند، بنابراین والدین در صورت داشتن شکایت می توانند از این طریق شکایت خود را ثبت کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، سازمان  مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر با تلاش های  شبانه روزی، تمهیدات ارزنده ای را جهت خدمات رسانی هر چه بهتر به دانش آموزان و شهروندان در آغاز سال تحصیلی اتخاذ کرده است.

شجاعی پور ادامه داد: افزایش خودروهای گشت و بازرسی سازمان در ایستگاه های خودرو حمل و نقل عمومی، بررسی وضعیت خودروهای سرویس مدارس و افزایش ساعت کاری رانندگان حمل و نقل عمومی از جمله مهمترین کارکرد این سازمان به مردم بوشهر در فصل بازگشایی مدارس است.

کد خبر 4732600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha