۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۹

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد

همکاری ۱۰ سازمان مردم نهاد با هلال احمر در اربعین ۹۸

همکاری ۱۰ سازمان مردم نهاد با هلال احمر در اربعین ۹۸

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از همکاری ۱۰ سازمان مردم نهاد با این جمعیت به منظور ارائه خدمات به زائرین در اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی حلی‌ ساز گفت: به منظور هماهنگی برای ارائه خدمت به زائرین در اربعین و همچنین یکپارچه بودن ارائه خدمات هلال احمر با سازمان های مردم نهادی که با توجه به تخصص های لازم تمایل به ارائه خدمات به زائرین را در اربعین حسینی دارند، همکاری می‌کند.

وی افزود: بر این اساس جمعیت هلال‌احمر در اربعین ۹۸ زمینه لازم برای فراهم کردن تجهیزات فنی، دارویی، تامین پوشش هلال‌احمر برای این سازمان های مردم نهاد به منظور اتحاد را فراهم کرده و این سازمان ها با همکاری هلال احمر خدمات بهداشتی-درمانی لازم را به زائرین ارائه خواهند کرد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه بیشتر این سازمان های مردم نهاد در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و در کربلا مستقر هستند، گفت: این پایگاه‌های ارائه خدمات درمانی با آن دسته از موکب‌هایی که به تهیه غذا می‌پردازند، متفاوت هستند و به عنوان بازوهای کمکی مرکز پزشکی حج و زیارت ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ایاب و ذهاب، برپایی چادرها، حمل و نقل، شیفت‌ بندی و ورود و خروج این پایگاه‌ها بر عهده خود آنها است، افزود: در تیم های بهداشتی – درمانی این سازمان‌های مردم نهاد پزشک، داروساز، تکنسین‌های دارویی، پرستار، دندانپزشک و … حاضر بوده و خدمات لازم را به هموطنان ارائه می دهند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین از ارسال ۱۶۰ تن دارو مورد نیاز به عراق خبر داد و گفت: این داروها با ۱۵ تریلی ارسال و قبل از شروع پیاده روی اربعین، در تمامی پایگاه‌های درمانی هلال احمر توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به زائران ایرانی رایگان است، گفت: زائران قبل از اقدام به پیاده‌روی از آدرس تمامی پایگاه‌های درمانی هلال احمر مطلع شوند تا در صورت بروز مشکل بتوانند به این پایگاه‌های درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 4733118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha