۱ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۰:۱۲

در اقداماتی که از تعصب دینی شدید ناشی می شود؛

مسجد آلمان و قبرهای مسلمانان فرانسه با تصاویر صلیب شکسته پوشانده شد

یکی از مساجد بزرگ آلمان و چندین قبر مسلمانان در فرانسه با تصاویر صلیبهای شکسته نازی و شعارهایی که نشانه اسلام هراسی و تعصبات شدید در هر دو کشور محسوب می شود، پوشانده شده .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلام آنلاین، دیوارهای مسجد جامع عالم اسلام در آلمان در شهر لودویگس هافن پنجشنبه شب با تصاویر صلیب شکسته و شعارهایی از متعصبان پوشیده شد.

نمازگزاران مسلمان با خشم و شگفتی نسبت به این تصاویر واکنش نشان دادند چرا که این مسجد نشانه ادغام موفق مسلمانان در جامعه و همچنین تلاشهای بین ادیان است.

مسلمانان آلمان عاملان این اقدام متعصبانه را محکوم کرده و اظهار داشتند توهین به اماکن مقدس اسلامی ایجاد مانع در اقدامات مسلمانان است که با حسن نیت انجام می شود. چرا که این مسجد تاکنون هیچ مشکلی برای دولت ایجاد نکرده و 4 سال پیش هنگام ساخت برخلاف سایر مساجد آلمان مخالفت چندانی علیه آن صورت نگرفت.

این مسجد به تلاشهای خود در راستای جلب اعتماد ساکنان محلی و برقراری ارتباط با پیروان سایر ادیان شهرت دارد به طوری که روزهای متعددی در سال درهای خود را به روی غیر مسلمانان می گشود تا آنها را با چهره اسلام که مورد سوء باور قرار گرفته آشنا کند.

4/3 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می کنند که از این تعداد 200 هزار نفر آنها در برلین ساکن هستند و این امر اسلام را پس از مسیحیت کاتولیک و پروتستان به سومین دین بزرگ این کشور اروپایی تبدیل کرده است.

در فرانسه نیز شعارهای نازی و صلیبهای شکسته روز پنجشنبه در 50 قبر مسلمانان در بخش سربازان جنگ جهانی اول فرانسه مشاهده می شود. این گورستان نظامی در شمال فرانسه یکی از بزرگترین قبرستانهای اسلامی و محل برخی از نخستین جنگهای جهانی اول بود است.

حدود 78 هزار تبعه فرانسه از جمله بسیاری از مسلمان شمال آفریقا در این جنگ جان خود را از دست دادند. رئیس جمهور فرانسه این اقدام را عملی توصیف ناپذیر دانست که زخمی روی وجدان محسوب می شود.

شیراک در بیانیه ای گفت: این بی حرمتی بسیار تعجب برانگیز است، چرا که بر قبرهای جنگجویانی صورت گرفته که زندگی خود را برای دفاع از این کشور از دست دادند.

کد خبر 473478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha