۱۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸

رئیس سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری کردستان:

همکاری دانشگاه ها عاملی در تسهیل و تسریع روند توسعه گردشگری است

همکاری دانشگاه ها عاملی در تسهیل و تسریع روند توسعه گردشگری است

سنندج - رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: تلفیق دو بخش علمی و اجرایی با یکدیگر  علاوه بر بهره مندی از دانش و تجربه موجب تسهیل و تسریع در روند توسعه گردشگری می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کردستان، سیدمحسن علوی در اختتامیه اولین همایش بین المللی گردشگری و توسعە که در تالار مولوی دانشگاە کردستان برگزار شد با بیان اینکه تفکیک راهبردی بخش علمی و دانشگاهی از بخش اجرایی از نقطه ضعف های همایش است، اظهار داشت: سه چالش در گردشگری استان مطرح بوده که این چالشها شامل، بحث زیر ساختها، آموزش و اطلاع رسانی است.

وی یکی از چالش های پیش روی گردشگری را نبود زیرساختهای مناسب دانست و گفت:  تقویت راه های ارتباطی زمینی و هوایی از ضروریات تسهیل و تسریع پیشبرد اهداف در توسعه گردشگری است.

وی با اشاره مطالعات ۱۷ هزار صفحه ای در حوزه اورامانات، افزود: سعی ما بر این بوده که متخصصان درباره مسائل مختلف این پروژه همکاری کنند تا مطالعات تخصصی در حوزه آب، تاریخ، باستان شناسی و ... در این مسیر صورت گیرد. 

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مسائلی که در حوزه مطالعات هورامان مطرح است درگیر کردن مردم این جوامع است گفت: این مهم تنها با درگیر کردن افراد مسئول همانند دهیار و شورای روستاها امکان پذیر است. 

علوی در پایان خاطرنشان کرد: این همایش سرآغازی است برای برگزاری کنفرانسهای سالهای آینده بصورت تخصصی تر و با کیفیت و کمیت بهتر و از اینکه امسال توانستیم نخستین همایش در ارتباط با مسائل گردشگری را در قالب بین المللی به پایان برسانیم بسیار مسرور و خرسندیم.

کد خبر 4736370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha