فریدمن: معامله قرن متضمن منافع و خواسته‌های اسرائیل است

فریدمن: معامله قرن متضمن منافع و خواسته‌های اسرائیل است

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی اذعان کرد که طرح آمریکا موسوم به معامله قرن متضمن بسیاری از خواسته‌ها و منافع رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی بیان کرد که یکی از دلایلی که معامله قرن تاکنون رونمایی نشده است، عدم تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی است.

فریدمن اظهار داشت: دونالد ترامپ ترجیح می‌دهد یک کابینه اسرائیلی فعال و قوی برای پیشبرد طرح صلح سرکار بیاید.

وی اشاره کرد که ترامپ با ارائه معامله قرن قبل از انتخابات کنیست یا در جریان آن مخالفت کرد، زیرا کابینه ای سر کار نبود که بخواهد این طرح را که در راستای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در بلندمدت است، بررسی کند.

فریدمن در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با شناسایی کرانه باختری به عنوان اراضی تحت سیطره رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا و احتمال از دست رفتن این شانس، تصریح کرد که تعلل در تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی ممکن است این شانس را از این رژیم بگیرد.

وی در خصوص وعده‌های نتانیاهو مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی در صورت پیروزی در انتخابات نیز مدعی شد که این مساله به هیچ وجه مانع از ایجاد راه حل‌های سیاسی نخواهد شد.

لازم به ذکر است که دولت آمریکا تصمیم داشت پس از انتخابات کنیست رژیم صهیونیستی از معامله قرن رونمایی کند اما عدم تشکیل کابینه جدید این رژیم موجب شد تا واشنگتن باز هم در تصمیم خود بازنگری کرده و اعلام این طرح را به آینده موکول کند.

کد خبر 4739098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha