در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می شود؛

نشست «دولت عشق، بررسی آراء و اندیشه‌های لسان‌الغیب حافظ شیرازی»

نشست «دولت عشق، بررسی آراء و اندیشه‌های لسان‌الغیب حافظ شیرازی»

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت روز بزرگداشت حافظ، نشست «دولت عشق، بررسی آراء و اندیشه‌های لسان‌الغیب حافظ شیرازی» را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت ۲۰ مهرماه، روز بزرگداشت حافظ، نشست تخصصی «دولت عشق، بررسی آراء و اندیشه‌های لسان‌الغیب حافظ شیرازی» را برگزار می‌کند.

خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی، در سال ۷۲۷ هجری قمری برابر با سال ۱۳۲۶ میلادی در شیراز متولد شد. پدر او، بهاءالدین، به شغل تجارت اشتغال داشت. در تاریخ نقل است که حافظ، در سنین کودکی و با گوش فرادادن به صوت قرآن پدرش توانست کل قرآن را حفظ کند و تخلص «حافظ» نیز از همین روست. او در دوران نوجوانی اشعار شاعران بزرگی همچون سعدی، عطار، مولانا و نظامی را از بر بود. به اعتقاد برخی از مورخین زمان ازدواج این شاعر نامدار ایرانی، در سال‌های ۷۴۴ تا ۷۴۵ هجری قمری و در زمان پادشاهی ابواسحاق بوده است. حاصل این ازدواج یک فرزند بود. در حقیقت یکی از مهمترین نقاط عطف در زندگی معنوی لسان‌الغیب، حافظ شیرازی، ملاقاتش با عطار بود. او تا پایان عمر از عطار نیشابوری به عنوان مراد و مرشد خود یاد کرده و در برخی اشعارش نیز به این مهم اشاره کرده است.

در این مراسم که شنبه ۲۰ مهرماه از ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۹:۰۰ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن برگزار خواهد شد، حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ مهدی محقق، رئیس هیأت مدیره انجمن و مهدی ماحوزی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن سخنرانی خواهند کرد.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولی‌عصر(عج)، پائین‌تر از میدان منیریه، پل‌ امیربهادر، خیابان سرلشکر بشیری، پلاک ۷۱ واقع است.

کد خبر 4741716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha