۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۹

جهت پذیرایی از زائرین اربعین؛

سه موکب توسط موقوفات کردستان راه اندازی می شود

سه موکب توسط موقوفات کردستان راه اندازی می شود

سنندج - مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: این اداره کل با همکاری متولیان موقوفات سه موکب را در بیجار، سنندج و مرز خسروی جهت پذیرایی از زائرین اربعین حسینی راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند از راه اندازی سه موکب توسط موقوفات مرتبط با نیت عزاداری ایام شهادت سید الشهدا امام حسین(ع) در بیجار، سنندج و مرز خسروی خبر داد و اظهار داشت: اجرای امینانه نیت واقفین یکی از اولویت های اصلی اوقاف و امور خیریه استان کردستان است.

وی افزود: موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت در خروجی شهر سنندج به سمت کرمانشاه در حال آماده سازی است و خدمات موکب شامل روزانه چهار هزار پرس اطعام بوده که از روز جمعه آغاز خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: منابع مالی این موکب از محل اجرای نیت موقوفات امان الله خان ثانی، حاج محمد تقی معتمد وزیری، میرزا رضا وزیر، ماه رخسار و خانم بزرگ سنندج است.

حجت الاسلام کاروند یادآور شد: خدمات دیگری همچون اسکان موقت، نمازخانه، خدمات اورژانسی، سرویس بهداشتی و وضوخانه در جوار موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت کردستان به زائران اربعین ارائه می شود.

وی با اشاره به نامگذاری موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت کردستان، بیان کرد: مردم، خیرین و واقفین اهل سنت احترام فراوانی برای اهل بیت و سید الشهدا امام حسین (ع) قائل هستند و اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان در تلاش است با یکپارچه سازی اجرای نیت این موقوفات عقیده و احترام را به مردم سراسر ایران نمایان سازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به راه اندازی موکب امام خامنه ای(مد ظله العالی) در مرز خسروی، گفت: این موکب با همکاری استان های اردبیل، کرمانشاه و کردستان در مرز خسروی راه اندازی شده و خدمات آن شامل روزانه هفت هزار پرس اطعام به زائران اربعین است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ نفر از کارکنان اوقاف و امور خیریه کردستان به مدت ده روز  به مرز خسروی اعزام خواهند شد، اظهار داشت: موکب سید الشهدا بیجار نیز از محل موقوفه الهیار خان بیجار در جاده خسرو آباد بیجار واقع شده و خدمات آن شامل اطعام، پذیرایی و برپایی نماز جماعت خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام زمانبندی کار مواکب اوقاف و امور خیریه کردستان، یادآور شد: این سه موکب از روز شنبه ۲۰ مهر تا ۳۰ مهر به خدمت رسانی به زائران می پردازند.

کد خبر 4741918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha