۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲

نذر خدمت جوانان هلال‌احمر در عراق و مرزهای ایران:

خدمت‌رسانی به ۲۹ هزار زائر در عراق و ۲۶هزار زائر پیاده در مرزها

خدمت‌رسانی به ۲۹ هزار زائر در عراق و ۲۶هزار زائر پیاده در مرزها

بیش از ۴۴۶ جوان هلال‌احمری در ۴۱ پایگاه استان‌های مرزی به ۲۶ هزار و ۸۲۳ زائر پیاده خدمات امدادی، حمایتی و فرهنگی ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برای نخستین بار در اربعین امسال، ۳۶ جوان داوطلب و توانمند هلال‌احمر با توجه به مصوبه جلسه ستاد اربعین و با هماهنگی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر به ارائه خدمات امدادی در قالب ۱۰ تیم سحاب (سامانه حرکت¬های امدادی و بشردوستانه) به عراق اعزام شده‌اند تا در مسیرهای پیاده¬روی زائران و شهرهای نجف و کربلا خدمات بهداشتی و بشردوستانه را به زائران حسینی ارائه کنند.

وظیفه اصلی تیم ۳۶ نفره جوانان هلال‌احمر اعزامی به عراق، شناسایی و هدایت بیماران به درمانگاه‌های هلال‌احمر است وعلاوه بر آن سایر خدمات بشردوستانه و امدادی از جمله امداد سرپایی(تزریقات، حمل مصدوم و….)، انتقال مفقودین به مکان‌های پیش‌بینی شده، حمل ناتوانان و سالمندان با ویلچر یا انتقال با برانکارد به آمبولانس ، کمک به کادر درمانگاه‌ها در ارائه خدمات از جمله بخش انتظامات، پذیرش، داروخانه و… را نیز به زائران ارائه می‌کنند.

بر اساس آخرین اطلاعات آماری جوانان هلال‌احمر از ۱۶ تا ۱۹ مهر در ۱۰ نقطه کربلا، نجف و مسیر پیاده‌روی به ۲۹ هزار و ۴۹ زائر خدماتی شامل ۱۲ هزار و ۵۲۷ مورد شناسایی و راهنمایی به درمانگاه ها، ۲۱ هزار و ۲۳۹ مورد هدایت و راهنمایی زائران برای مراجعه به اماکن مورد نظر، ۸۴۴ مورد پانسمان و بانداژ و یک هزار و ۷۰۷ مورد سایر خدمات شامل کمک‌های اولیه، حمل مصدوم، کمک به ناتوانان و… ارائه شده است.

به علاوه اعضای جوانان هلال احمر در شیفت‌های متعدد فعالیت می‌کنند و در زمان استراحت علاوه بر کمک به کادر درمانگاه در بخش پذیرش، انتظامات و داروخانه نسبت به تخلیه و بارگیری دارو خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

خدمات امدادی و بشردوستانه جوانان در ۴۱ پایگاه استان‌های مرزی

همچنین با توجه به پیش‌بینی‌ها برای حضور میلیونی هموطنان در راهپیمایی اربعین وترافیک ناشی از ازدحام زائران، تشریفات خروجی، بازرسی و مسائل امنیتی در مرزهای مهران، چذابه، شلمچه و خسروی، طرح «همنوا با کاروان نینوا» از سوی سازمان جوانان در سه استان کرمانشاه، خوزستان و ایلام اجرایی و پایگاه‌های ارائه خدمات انساندوستانه جوانان هلال‌احمر به منظور حضور و ارائه خدمت ۴۴۶ جوان به زائران راه‌اندازی شد.

بر اساس این گزارش، ۴۴۶ جوان هلال احمر از ۱۷ تا ۱۹ مهر نیز در داخل کشور، به ۴ هزار و ۲۴۱ زائر خدمات امدادی و بهداشتی، ۹ هزار و ۴۳۹ زائر خدمات حمایتی و به ۱۳ هزار و ۱۴۳ زائر خدمات فرهنگی ارائه کرده‌اند.

از دیگر خدمات جوانان هلال احمر به زائران در داخل کشور می توان به خدمات بهداشتی شامل تست قند خون(۲۸۸ نفر) و اندازه گیری فشار خون (۳۵۹۵ نفر)، خدمات امدادی ارائه کمک های اولیه به مصدومین (۳۵۸ نفر)، خدمات حمایتی شامل راهنمایی زائران (۸۹۴۲ نفر) و کمک به ناتوانان (۴۹۷ نفر)، خدمات فرهنگی شامل خدمات مذهبی (۶۳۵ نفر)، توزیع بسته های فرهنگی و تبلیغی (۱۱۷۲۶ نسخه) و توزیع نذورات مردمی در قالب ایستگاه صلواتی (۷۸۲ نفر) اشاره کرد.

کد خبر 4744385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha