۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۵

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس:

شهروندان شیرازی درگسترش فرهنگ مطالعه سهیم شوند

شهروندان شیرازی درگسترش فرهنگ مطالعه سهیم شوند

شیراز- معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گفت: همه شهروندان شیرازی در گسترش فرهنگ مطالعه سهم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی امیدبخش، ظهر  پنج شنبه در مراسم آغاز به کار شبکه نابینایان دوستدار کتاب که به مناسبت روز جهانی عصای سفید در موسسه خیریه «یاوران شب چراغ» شیراز آغاز به کار کرد، گفت: طرح شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران را به شکل جدی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه این طرح به همت همه دستگاه های فرهنگی برنامه هایی را در سال جاری و سال ۹۹ اجرا شده و خواهد شد، تاکید کرد: باید برای نیل به این هدف همه شهروندان شهر در بحث مطالعه سهم داشته باشند و امروز با ایجاد شبکه های دوستدار کتاب، به جنبه هایی از این مهم پرداخته می شود.

وی با تاکید بر اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی باید در جامعه اجرایی شود و همه خود را مروج این فرهنگ عظیم بدانند، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در کنار موسسه «یاوران شب چراغ» خواهد بود چرا که می توان برنامه های مختلفی را در این مجموعه اجرایی کرد.

همچنین در این مراسم، معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی فارس خواستار مناسب سازی محیط برای افراد ناتوان جسمی حرکتی شد و گفت: مناسب سازی این است که افراد معلول بتوانند به بهترین شکل رفت و آمد کنند.

حمید گودرزی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه هایی که برای معلولین، مد نظر قرار دارد، موضوع مناسب سازی اصولی است، یادآور شد: برخی مکان ها اصلا مناسب سازی نشده و یا مناسب سازی اصولی در آنجا شکل نگرفته است.

وی با اعلام اینکه در ایستگاه «امام حسین(ع)» قطار شهری شیراز شرایط نابهنجاری حاکم است و مسیر نابینایان که در این ایستگاه مترو کشیده شده به چاله مترو ختم می شود، گفت: افزون بر ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر نابینا در فارس شناسایی شده است که ۲۶۰ نفر از آنان در حال تحصیل در دانشگاه هستند و بالاترین تحصیلات را در بین معلولین، افراد نابینا دارند.

گودرزی با تاکید بر اینکه مناسب سازی برای این است که افراد معلول بتوانند به بهترین شکل رفت و آمد کنند، تاکید کرد: شهرداری و شورا در ۴ سال اخیر نهایت همکاری را در خصوص مناسب سازی داشته اند، اما اکنون در ایستگاه «امام حسین (ع)» مترو شیراز یک شرایط نابهنجاری حاکم است و مسیر نابینایان که در این ایستگاه مترو کشیده شده به چاله مترو ختم می شود.

به گفته معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی فارس، ایجاد شبکه نابینایان دوستدار کتاب می تواند در گسترش و افزایش فرهنگ کتابخوانی نتیجه بخش باشد به شرطی که روندی ادامه دار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان از روشندلان برتر تجلیل به عمل آمد و از ۲ کتاب نویسنده روشندل «عرفان شیروانی» با عنوان های جلد دوم «ماجراهای هیراد شهر» و جلد دوم «دل نوشته های عرفان» رونمایی شد، در این مراسم «عرفان شیروانی» از مسئولین خواست تا در خصوص چاپ آثارش و ایجاد کتاب های صوتی، به وی کمک کنند.

کد خبر 4749541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha