۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۳۰

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور :

هدف سازمان اوقاف بی نیازی کشورازواردات کالای خاص و دانش بنیان است

هدف سازمان اوقاف بی نیازی کشورازواردات کالای خاص و دانش بنیان است

ری- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با استفاده از منابع مالی و درآمد موقوفه‌ها به دنبال بی نیازی کشور از واردات کالاهای خاص و دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی ظهر پنجشنبه در همایش یاوران وقف که با حضور حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری و جمعی از علماء، روحانیون و ائمه جماعات شهر تهران در آستان شیخ صدوق شهرری برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه امروز جریان اربعین جهانی شده است، اظهار داشت: اوقاف در زمان اربعین خدمات بسیار ارزشمندی را به موکب ها ارائه دادند.

خاموشی در ادامه با بیان اینکه تمام تلاش سازمان برای خودکفایی در کشور به کار گرفته شده است گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با استفاده از منابع مالی و درآمد موقوفه‌ها به دنبال بی نیازی کشور از واردات کالاهای خاص و دانش بنیان است.

وی در ادامه با بیان اینکه تمامی امور عمرانی با رای و نظر کارشناسان در بقاع متبرکه و اراضی وقفی انجام شود افزود: سازمان اوقاف با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی در یک شرکت دانش بنیان توانست ۳۷ قلم از تجهیزات پزشکی عمل قلب باز را که قبل از تحریم‌ها از خارج وارد میشد را با همت متخصصان داخلی و با قیمتی بسیار نازل تولید کند لذا تمام تلاش ما این است که در شرایط تحریم به واسطه امکانات وقف، از پروژه‌هایی حمایت می‌کنیم که خروج از تحریم را ایجاد کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص دیگر فعالیت های سازمان اوقاف در خصوص خدمات دانش بنیان عنوان داشت: با سرمایه گذاری این سازمان و تلاش متخصصان ایمپلنت‌های استخوان و دندان نیز در داخل کشور تولید شده است که به زودی به تولید انبوه می رسد.

وی در رابطه با چگونگی هزینه کرد موقوفات نیز بیان داشت: در این راستا وقف نامه تمام واقفین به طور دقیق مطالعه می شود و جهت رفع ابهام برخی وقف نامه ها کمیته فقهی ایجاد می شود تا بتوانیم اصل وقف را حفظ نماییم.

خاموشی از آزادی ۳۰۰ نفر از زندانیان بدهکار توسط همین امور وقفیات نیز خبر داد و گفت: تعداد دیگری از زندانیان نیز در ماه ربیع آزاد خواهند شد.

کد خبر 4755264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha