۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۵۳

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی خبرداد:

تحول در بخش راه های خراسان‌جنوبی/اجرای پنج پروژه باند دوم

تحول در بخش راه های خراسان‌جنوبی/اجرای پنج پروژه باند دوم

بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: شروع دو طرح راه‌آهن به مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ و پنج پروژه باند دوم به طول ۹۰ کیلومتر تحول چشمگیری در بخش راه ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، مهدی جعفری ظهر پنج‌شنبه در نشست تخصصی راه‌آهن که با حضور اصحاب رسانه برگزارشد، اظهارکرد: بخش حمل و نقل در رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در استان‌های مرزی چون خراسان‌جنوبی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: پروژه‌هایی‌که در حوزه راه در خراسان‌جنوبی در دست اجرا است بی‌شک برای نیروهای زیادی زمینه ایجاد اشتغال را به وجود خواهد آورد.

جعفری ادامه داد: شروع دو پروژه راه‌آهن به مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ و همچنین پنج پروژه باند دوم به مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان و طول ۹۰ کیلومتر تحول چشمگیری را در بخش حمل و نقل خراسان‌جنوبی ایجاد خواهدکرد.

وی افزود: پروژه راه‌آهن شرق‌کشور که از چابهار آغاز شده و با عبور از زاهدان و بیرجند به راه‌آهن بافق- مشهد متصل می‌شود از جمله اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: اهمیت این پروژه در اتصال بخشی بندر چابهار به آسیای میانه و هند و البته افزایش ارتباطات بین‌المللی است و از این منظر این پروژه را باید در سطح کلان و به صورت ملی و فرا استانی دید.

جعفری اظهارکرد: اینکه برخی می‌گویند این پروژه ممکن است از مسیر چابهار و زاهدان به سمت کرمان و طبس منحرف شود به دلایل عدیده به صرفه نیست و از طرفی دیگر این پروژه براساس طرح‌های از پیش تعیین شده پیش می‌رود.

وی بیان کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی بر این است که راه آهن شرق کشور از خراسان‌جنوبی و بیرجند عبور کند و آن را باصرفه‌ترین راه و مسیر می‌داند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه احداث هر کیلومتر ریل به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: ازآنجایی که در چنین پروژه‌هایی تنها بر اعتبارات دولتی نمی‌توان تکیه کرد بخش خصوصی ورود پیدا کرد.

کد خبر 4755294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha