۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰

در گفتگو با مهر عنوان شد:

پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه سلامت در استان سیستان و بلوچستان

پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه سلامت در استان سیستان و بلوچستان

زاهدان - مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: بیمه سلامت سالانه حدود ۶۵۰ میلیارد تومان در زمینه بهداشت و درمان مردم این استان هزینه می‌ کند.

رضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت هفته بیمه سلامت اظهار داشت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۶۱۴ نفر در استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین پوشش بیمه‌ای روستایی در کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: خدمات بیمه سلامت در قالب  ۵ صندوق روستائیان و عشایر، سلامت همگانی، کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان به هم وطنان ارائه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این استان حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت مربوط به صندوق روستائیان و عشایر است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۰ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان نیز تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند، گفت: صندوق بیمه روستائیان و عشایر و بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان است و حق سرانه بیمه آنان توسط دولت پرداخت می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه بیمه سلامت سالانه حدود ۶۵۰ میلیارد تومان در زمینه بهداشت و درمان مردم این استان به تنهایی هزینه می‌کند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بهداشتی و درمانی در قالب خدمات تخصصی و فوق تخصصی با ساخت بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و تربیت نیروی‌های متخصص در کشور و خصوصاً استان سیستان و بلوچستان گسترش چشمگیری داشته است.

وی اجرای برنامه نظام ارجاع در تمامی سطوح را امری مؤثر در تحقق عدالت در نظام سلامت توصیف کرد و گفت: در صورت دستیابی به این مهم می‌توان شاهد تحقق عدالت در سلامت در قالب دسترسی به خدمات بر اساس نیاز بیماران بود.

کد خبر 4756988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha