۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰

ولی نصر در گفتگو با پی بی اس؛

مرگ البغدادی فشارها بر ترامپ را کم می‌کند

مرگ البغدادی فشارها بر ترامپ را کم می‌کند

مشاور دولت سابق آمریکا معتقد است مرگ سرکرده داعش موجب از بین رفتن بخش زیادی از فشارهایی که بر «دونالد ترامپ» وارد می شود، خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ولی رضا نصر» رئیس مدرسه مطالعات بین‌المللی پیشرفته دانشگاه جانز هاپکینز و از اعضای ارشد موسسه بروکینگز، در این گفتگو از نقش کردهای سوریه در مبارزه با داعش تمجید کرده و موضوع حفاظت از میادین نفتی سوریه را بهانه ای دانست که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، برای رهایی از انتقادهای فزاینده ای که به موجب ترک سوریه متوجه آن شده بود، مطرح کرده است. 

به اعتقاد نصر، ترامپ با خارج کردن نظامیان امریکایی از سوریه با انتقادهای زیادی مواجه شده بود و اکنون با بهانه حفاظت از میادین نفتی سوریه، در حال بازگرداندن نظامیان آمریکایی به سوریه است. 

ولی رضا نصر در خصوص کشته شدن سرکرده گروه ترویستی داعش نیز عنوان داشت که مرگ ابوبکر البغدادی موجب رفع بخش زیادی از فشارهایی که در خصوص خاورمیانه به دونالد ترامپ وارد می شود خواهد شد. این موضوع (کشته شدن البغدادی) باعث می شود که ترامپ سیاست های خود را با جدیت بیشتری در خاورمیانه دنبال کرده و اعتبار و نفوذ جدیدی را برای ارتش آمریکا در منطقه بوجود می آورد. 

ولی رضا نصر مشاور دولت باراک اوباما در خصوص جهان اسلام، در پاسخ به این پرسش که آیا مرگ البغدادی موجب تغییر سیاست های ترکیه در قبال سوریه می شود یا خیر گفت: گروه های جهادی همچون القاعده و داعش هیچگاه موجب نگرانی ترکیه نبوده اند؛ هدف ترکیه رها شدن از وجود نیروهای کرد سوری در نزدیکی مرزهای خود و عقب راندن آنها تا جائیکه تهدیدی علیه آنکارا محسوب نشوند بوده و بر همین اساس مرگ البغدادی تاثیری در این سیاست ها ندارد.

کد خبر 4757830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha